חקירת עד המדינה ויועצו של בנימין נתניהו לשעבר, ניר חפץ, תימשך היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. אתמול חזר חפץ לדוכן העדים וחתם את החקירה הראשית שלו בתיק 4000 (בזק־וואלה!). בהמשך, התמקדו בחקירה הראשית בתיק 2000 ("ידיעות אחרונות") ותיק 1000 (המתנות). אביעד גליקמן, הכתב לענייני משפט של חדשות 13, התארח הבוקר (שלישי) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וסיפר מה צפוי לחפץ בחקירתו הנגדית.

"היום צפויה להתחיל החקירה הנגדית", אמר גליקמן. "מסיימים עם תיק 2000, 1000 הבנתי שיש לו 'ממש בקטנה' ואז אמורה להתחיל החקירה הנגדית".

לדברי העיתונאי, "מה שהיה בבית המשפט אתמול זה המשך של תיק 4000 שמספר על השליטה האבסולוטית של נתניהו באתר וואלה, כל כותרת שהוא רצה הייתה שם. אח"כ הוא מתפרץ קצת על הדוכן כשהוא מספר על החתימה על הסכם עד המדינה, מסביר למה בעצם חתם. אני חושב שזה היה אותנטי, אתה רואה שאדם עבר משהו. צריך להדגיש שדיברו על אותו תרגיל חקירה שבאמת היה אחד התרגילים המכוערים שנעשו ואני חושב שהוא לא לגיטימי. אסור לנו להרחיב על אותו תרגיל, אבל באמת תרגיל מכוער והוא מדגיש שלא בגלל זה הוא חתם על ההסכם".

עוד הוסיף גליקמן, כי חפץ אמר שילדיו התנגדו בהתחלה לחתימה על ההסכם ושהוא כן רצה לחתום. "הוא פחד שאלוביץ' יחתום לפניו או עדים נוספים יחתמו ועצם העובדה שנתניהו לא נחקר, הוא חשב שנתניהו הפקיר אותו ולכן זה גם היה שיקול".

על מה שצפוי היום בחקירה הנגדית אמר: "זה סיפור חדש לגמרי, יגידו שהחתימה הייתה בגלל אותם לחצים פסולים. הקו השני הוא להראות שחפץ הוא עד לא אמין. ברור שחפץ שיקר בחקירה עד שחתם על הסכם עד מדינה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm