לאחר חשיפת מעריב, סגן-אלוף דן שרוני, החשוד כי תיעד עשרות חיילות במצבים אינטימיים במשך תקופה בת 11 שנה, הודח מתפקידו כמפקד בית הספר לנהיגה בבה״ד 6. במקביל להדחתו של הקצין מתקיים נגדו הליך פלילי. עד כה העידו נגדו 38 מתלוננות, כאשר לא מדובר במספר הסופי. על כך, שוחח היום (שלישי) דובר צה"ל תת-אלוף רן כוכב עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

בפתח דבריו, אמר רן כוכב: "אירוע חמור ביותר, אנחנו רואים אותו בדיוק כך. כל פגיעה בוודאי באופן בו בוצעה תזכה לאפס סובלנות כלפי מי שינהג כך וטיפול בפלילי. מי שחשף את האירוע זה חיילי וחיילות צה"ל במצ"ח. אנחנו עושים כל שנדרש כדי למנוע התנהלות פסולה וחמורה כזאת. הוא עשה את זה באופן נסתר, אובססיבי, לא עשה בתמונות שימוש חיצוני". 

בהמשך, נשאל על הזמן הרב בגילוי מקרים דומים, ועל כך שישנם מקרים נוספים שלא התגלו: "זה אירוע חמור וחריג ביותר. אני לא זוכר בכל שנותיי בצבא אירוע כזה והוא לא מעיד על הכלל. צבא העם הוא בבואה של מה שקורה בחברה הישראלית ויכול להיות אירוע חריג. הרמטכ"ל הגדיר אותו כבושה וחרפה, וכל אירוע כזה הוא קשה וחמור מאוד ולנו המפקדים יש אחריות וחובה להמשיך ולפעול למניעת התופעה".

לגבי חידוד הנהלים בצבא בעקבות הפרשה, אמר: "מלבד המעצר שלו, הוא עצור שבועיים ימים, המעצר הוארך אמש. לא רק שהשענו אותו, ואתמול הדחנו אותו, אנחנו מקיימים הסבר ביחידות הרמטכ"ל כתב איגרת לכל הצבא, מקיימם ביקורות של אגף כ"א שיח מפקדים בנשים האחרונות פתחנו את מרכז מהו"ת, אנחנו מלווים את הנפגעים ומענישים ענישה מחמירה. פעלנו לפרסם את השם שלו על מנת להגביר את מספר המתלוננות".

הפרשה מתפוצצת במקביל לפרשת הסוהרות
"האירוע בשב"ס מדובר על אירוע לפני ארבע שנים שהתנהלה נגדו חקירה והיא נסגרה מדובר בסוהרות בקבע, אחת אולי הייתה סוהרת בחובה וגם שם מדובר באירוע קשה. מדובר באירוע משנת 2018 שנחקר על ידי משטרת ישראל כיוון שמדובר בסוהרות של השב"ס. באירוע הייתה מעורבת אולי סוהרת אחת ועדיין יש לנו אחריות מרחיבה כלפי מי שמשרת מחוץ לצה"ל".

תת-אלוף רן כוכב נשאל מדוע בצה"ל לא עושים עבודה מעמיקה ביותר, והשיב: "האירועים האלה לא מטויחים ונבדקים. אנחנו מטפלים ומפרסמים לציבור. יש עלייה בדיווחים בתוך הצבא, וזה מעיד על כך שהמשרתות והמשרתים מרגישים שיש לאן לפנות יש מקור שהם סומכים עליו, מפקדים יש קו שפתוח 24/7".

בסיום, התייחס לביטחונן של חיילות צה"ל: "בשנים האחרונות הסביבה מכבדת יותר. וחיילים וחיילות מרגישים בנוח, מדובר באירועים חריגים שלא מעידים על הכלל. אנחנו מגבירים את המעורבות. האווירה היום הרבה יותר מחמירה ומכבדת מאז שהייתי חייל, שלוש מארבעת ילדיי מעל גיל 18, והיום המצב בצה"ל הרבה יותר טוב מבעבר. יש לנו לאף להשתפר ולהתקדם. אנחנו לא מושלמים".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm