שיחות הגרעין בין איראן למעצמות, שנועדו להחזיר את ארה"ב ואת איראן עצמה להסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015, התחדשו אתמול בווינה. על כך, שוחח היום (שלישי) הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13 צביקה יחזקאלי עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וטען כי ישראל טעתה שלא תקפה באיראן.

בפתח השיחה, אמר יחזקאלי: "חד וחלק טעינו שלא תקפנו באיראן. היה פעם לסורים תוכנית גרעין ולאירנים, ותראה מה התפתח מפצצה שסיפרת לעולם ולא תקפת. לא בהכרח היינו צריכים לתקוף, מאה אחוז. הרווחנו זמן והזמן קריטי. האירנים מרחק מאוד קרוב לפצצה. מה שמונח על שולחן המו"מ זה שהאירנים קרובים לפצצה יותר מאי פעם וזה מה שיקפל את העולם".

מה עושים עכשיו?
"מה שעושים עכשיו זה מכירים בבעיה. המו"מ הזה מאוד תלוי באירנים הם רוצים לחתור למצב שהם יקפלו את העולם כדי לקבל כסף ולהמשיך בפרויקט שלהם או לא לקבל כסף, לא ללכת להסכם ולהפחיד את העולם עם עניין הפצצה. הפתרון עכשיו זה שביידן יפיל גם את האונייה השנייה שאומרת יש לי גם מקל בתיאוריית המקל והגזר".

"גם ומה שישראל עושה בשבועות האחרונים, ישראל היא הילד שאומר לא נקבל את מה שהיה ומתכוננים לאופציה צבאית. הייתי גם מפגין יכולות", הוסיף.

לסיום, התייחס האם האיראנים מתרשמים מאופציה צבאית ישראלית: "זה יכול להרשים את האירנים אם תעשה משהו שיראה שאתה מגיע למקומות שהם לא חשבו. סייבר, אנחנו עושים את זה אבל לא בעצימות גבוהה. איך יכול להיות שבכיר אירני אומר שהמטרה שלנו זה להשמיד את מדינת ישראל? למה לא להגיד, אתם מדברים על השמדת ישראל ורוצים לדבר עם האמריקנים? אז גם ישראל תמשיך לתקוף. הייתי מרים את הווליום ההתקפיות בתחום הסייבר. אתה יכול לפגוע יותר בעומק של תוכנית הגרעין האירנית כי אתה במצב שמתקרב לאדום, עוד מעט זו תהיה אזעקת אמת".