פרויקט ''שיחות בהר הבית'' מיועד להנגיש לכלל עם ישראל ולעולם כולו את מרכזיות המקום מאז ומקדם בהיסטוריה, בארכיאולוגיה, בתרבות ובדת, מסלע המחלוקת לסלע הפיוס של הקיום האנושי.

בסדרת שיחות זו, יועלו שיחות שונות עם מגוון דמויות בחברה הישראלית, בנושא הר הבית על חלקיו הרבים והמגוונים.

פרק 68: אין חנוכייה בהר הבית!

בימים אלו, ברחבי העולם, חוגגים היהודים את חג חנוכה, את ניצחון המעטים מול הרבים; את ניצחון האור על החושך; את חזרתם של היהודים על ידי גבורתם של המכבים אל המקום הקדוש ביותר לעם היהודי שמסמל את יחודו של עם ישראל, תפקידו וייעודו בעולם. לפיכך התכבדו וברכו מנהיגי העולם, ולדימיר פוטין נשיא רוסיה, ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב, ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, ובוריס ג'ונסון ראש ממשלת בריטניה שהגדיל לעשות כשהקליט סרטון בו אמר: ''חג חנוכה שמח לכל מי שמדליק את המנורה בשבוע זה''. 

איני יודעת אם מישהו הקשיב היטב לדבריו של ג'ונסון, אך הוא מדבר על הדלקת ''המנורה'' לא חנוכייה, כפי שאנו נוהגים כבר 2000 שנה לעשות. האם כוונתו של ראש ממשלת בריטניה היא שצריך לחזור ולהדליק את המנורה שדלקה בבית המקדש 24/7 כל ימות השנה כולל ביום כיפורים?

מדוע רק מנהיג מבחוץ מעז לומר מילים כאלה החצובות בסלע? לא הגיע העת להדליק את המנורה או לפחות חנוכייה במקום בו אירע הנס - הלא הוא הר הבית? האין זה מגוחך שבכל פינה אפשרית בעולם היהודים מדליקים את החנוכייה לזכר ניצחון המכבים בהר הבית ורק הר הבית נשאר יתום בחושך? הגיע הזמן לא רק לחזור לארץ ישראל מן הגלות אלא גם לעקור את הגלות מתודעתנו  ולהיות עצמאיים וברוחנו.

מוגש כחומר למחשבה בשנה ה-73 לתקומת מדינת ישראל.

חג חנוכה שמח לכל בית ישראל באשר הם וגם בהר הבית, הוא הר קודשנו.