הפרשן והסופר היהודי אריק זמור, הידוע בדעותיו הימניות והקיצוניות הכריז היום (שלישי) על מועמדתו לנשיאות צרפת, זאת כדי "להציל את המדינה מהשחיתו והריקבון שמתרחשים במדינה, כתוצאה מההגירה הגדולה של אפריקאים ומוסלמים למדינה".

בהודעתו אמר זמור: "החלטתי לקחת את גורלנו בידיים, כדי להציל את המדינה מהגורל הטרגי המצפה לה ממיעוטים שמדכאים אותנו, ולכן החלטתי להתמודד לבחירות. הרבה זמן הייתי מרוצה מתפקידי כעיתונאי, אבל אני כבר לא יכול לסמוך על כך שלפוליטיקאים יהיה אומץ להציל את המדינה".

זמור הוסיף: "כשרואים צילומים של נשים עם כיסויי ראש, וגברים שחורים במטרו, אתם מרגישים שאתם כבר לא במדינה שהכרתם פעם, אתם זרים בארצכם".

מועמדתו הופכת את הבחירות למבחן עבור העם הצרפתי ולאירופה כולה, כנגד הזינוק של הימין הקיצוני בעשור האחרון. לאחר עלייה מטאורית בסקרי דעת הקהל במהלך השבועות האחרונים, עם מספר סקרים שחזו לו ניצחון על לה פן בסיבוב השני של הבחירות, הפופלריות שלו ירדה בצורה חדה. בשלב זה, רוב הסקרים צופים כי מקרון ולה פן יתמודדו זה מול זה בסיבוב השני בחודש אפריל הקרוב.

הפופולריות של זמור החלה לרדת, לאחר שהביע כמה ביטויים קשים לאוזן הצרפתית, כמו האמירה שאסור לתת לילדים שמות בעלי צלילים זרים, ועד לטענה שממשלת צרפת שיתפה פעולה עם הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה.