מנהל הסוכנות הבריטית למודיעין חוץ (MI6), ריצ'רד מור, הודה היום כי הארגון יצטרך להסיר את מעטה החשאיות ולהגביר את שיתוף הפעולה עם חברות טכנולוגיה חיצוניות על מנת להתמודד עם האתגרים החיצוניים, כדוגמת סין ואיראן.

בנאום פומבי ראשון מאז נכנס לתפקידו באוקטובר אשתקד, ציין מור כי במשך שנים נדרשה הסוכנות להתמודד עם אתגרים טכנולוגיים באמצעות פיתוחים עצמאיים. אולם הסביבה האסטרטגית המשתנה, כאשר מדינות יריבות ושחקנים בלתי מדינתיים מפתחים יכולות משלהם, מאלצת שינוי חשיבתי ואף ויתור מסוים על הפעילות החשאית.

"בניגוד ל'קיו' בסרטי בונד, אנחנו לא יכולים לעשות את הכל בעצמנו", אמר מור במכון הבינלאומי למחקרים אסטרטגיים בלונדון, בהתייחסו לדמותו של האחראי על הפיתוחים בסוכנות שמסייע לסוכן 007.

"אני לא יכול להדגיש מספיק איזה שינוי מרחיק לכת זה מהווה בתרבות של ה-MI6, באתוס ובאופן העבודה, מאחר שהסתמכנו באופן מסורתי על היכולות שלנו כדי לפתח טכנולוגיות מובילות שנזקקנו להן כדי להישאר חשאיים וכדי להפעיל נגד היעדים שלנו", המשיך מור. "זה הפרדוקס: אנחנו חייבים להיות פתוחים יותר כדי להישאר חשאיים".

מור ציין כי מדינות כמו סין, רוסיה ואיראן משקיעות בטכנולוגיות מתקדמות וגם פושעים וטרוריסטים פעילים יותר במרחב הסייבר, ולכן אסור לסוכנות להישאר מאחור. "שירות מודיעין חייב פורץ דרך במה שניתן לעשות מבחינה טכנולוגית", אמר. "מה שחדש כעת זה שאנחנו מקדמים שותפויות עם הקהילה הטכנולוגית כדי לסייע לפתח טכנולוגיות מובילות כדי לפתור את הבעיות הגדולות ביותר שלנו".