ערב טוב, אנחנו במשדר מיוחד, ארוך ומבהיל לגבי הווריאנט החדש, הווריאנט הדרום־אפריקאי, אומיקרון. מידבק יותר, חזק יותר, אכזרי יותר? עדיין לא ברור. אבל כבר אפשר להפחיד, ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן. איתי נמצאים אנשים עם חליפות שחורות ותארים בעלי חמש עד שבע מילים, כמו מנהלת מחלקה פנימית ו' בבית החולים, וגם מומחה ממועצת החירום הלאומית לקורונה, שרק מהתארים שלהם אפשר לחטוף התקף לב. אבל מה זה התקף לב לעומת הווריאנט החדש אומיקרון? הייתם מתים לחטוף התקף לב מאשר להידבק בו. ומה אני אומר מתים? אולי בעצם עדיף למות מאשר לחטוף אותו.

מה שכן, צריך לומר שאנחנו לא יודעים עליו בשלב הזה יותר מדי, רק שיש לו הרבה יותר מדי מוטציות. זו לא הקורונה הרגילה שכולנו זוכרים אותה, יפה כזאת, חלקה עם כתר מדהים - פה אנחנו מדברים על וריאנט מכוער, דוחה ושטני במיוחד, שרב הנסתר בו על הגלוי.

אז בואו נגיד ערב טוב למומחים שלצדי, שיעזרו לי להפחיד, להזהיר ובעיקר להלחיץ את כל מי שאפשר. נתחיל עם השאלה המתבקשת, מה קורה למי שנדבק באומיקרון?
"טוב, קודם כל אני כבר יכול להרגיע ולהגיד שכולם ימותו בסוף. אני לא מחדש פה שום דבר, אבל זה לא סוד שבסוף החיים האלה מחכה לנו רק המוות, וכולם, ללא יוצא מן הכלל יגיעו לשם. השאלה היא רק מתי וממה".

תודה רבה לך על זה. אבל בקשר לווריאנט עצמו, החיסון יעיל?
"אנחנו באמת עדיין לא יודעים, אבל אנחנו מאוד מקווים שכן. כי אם לא, זה יהיה הרבה יותר גרוע ממה שאתם יכולים לשער. ותאמין לי, כל מי ששיער טעה, וכל מי שחשב שהוא צודק, התבדה".

טוב, בהחלט החכמנו קצת. בשלב הזה אבקש משניכם לקום ולפנות את הכיסאות כאן בפאנל לשני מומחים נוספים, שיש להם ניסיון רב בהפחדה המונית של ציבור גדול. אומנם לאחד מהם יש קול בס כאילו מרגיע, אבל מדובר פה רק בדיסוננס קוגניטיבי. הקול קולו של קובי מידן, אך התוכן הוא ספר איוב על סטרואידים. ערב טוב לשניכם. אז מה, ידענו שיגיע וריאנט חדש וזו הייתה רק שאלה של זמן?
"בוודאי, לא היה לי ספק. אני מאז ומתמיד ידעתי שיגיע וריאנט חדש שיפיל פה את כולנו. הייתם שאננים, התחלתם לעשות לי פה פסטיבלים ופסטיגלים, והזמנתם את נועה קירל, שרק נפרדה ממרגי וכבר, בלי לבדוק אם יש וריאנט חדש, מצאה לה עוד חבר. וזאת במקום להקשיב לי, שתמיד אמרתי: חבר'ה, תפסיקו לחגוג! מה זו האופטימיות הזאת? אתם לא מבינים שהכל זמני, אתם לא מבינים מה הולך לקרות?".

אז לא, אדוני. אנחנו לא. אולי תעזור לנו להבין?
"אני אגיד בכל הצניעות שאני לא יודע מה יהיה. מה שאני כן יודע זה מה היה. והיה רע. רע מאוד. מכאן תסיק מה שאתה רוצה. ותן לי אולי להגיד מילה בדיוק בעניין הזה של חגיגות ופסטיבלים, אני בחיים לא אקח את הילד שלי לפסטיגל במצב הנוכחי".

בן כמה הבן שלך?
"37. אבל זה לא קשור. גם אמרתי לו לא ללכת ל'חתונמי', כי כולם נפרדים שם. אין שום תקווה בעולם. וזה לא קשור רק לווריאנט החדש, אבל בוא נגיד שהוא לא מוסיף. אני רופא 70 שנה, ועכשיו אני מתחיל להבין שאני אצטרך להחליט את מי אני שם על מכונת ההנשמה ואת מי על האקמו, והבחירה הזאת קורעת את לבי. אתה למשל, כמו שאני רואה אותך, אתה ישר לאקמו! גם את הצלם פה. בוא הנה למכונת ההנשמה! אתם לא מסוגלים לנשום לבד, למה אתם לא מבינים את זה? בואו הנה כולכם. תעלו לאקמו מיד, לפני שיהיה מאוחר מדי!".

טוב, אנחנו חייבים לצאת להפסקת פרסומות. מיד אחר כך נשמע על שתי רציחות שהיו היום בדרום ורצח נוסף של אישה בצפון, ונמשיך עם השאלה: סופה של האנושות, או קצת הגזמנו וזה רק סופו של דור? עוד מעט נמשיך.