בלארוס תציע לרוסיה להציב נשק גרעיני בשטחה במידה ונאט"ו תנקוט בצעדים דומים בפולין, כך אמר נשיא המדינה, אלכסנדר לוקשנקו, בראיון לסוכנות הידיעות הרוסית. אמירותו של לוקשנקו מגיעה לאחר שמזכ"ל נאט"ו אמר כי במידה וגרמניה תסרב להציב מערכות נשק מסוג זה הם "עלולים להגיע למדינות אחרות באירופה, כולל ממזרח לגרמניה". 

לשאלה לאיזה מערכות מדובר, אמר לוקשנקו כי "ניהיה מוכנים להציב בשטחה של בלארוס את הנשק הגרעיני היעיל ביותר". לאחר נפילתה של ברית המועצות, היו על אדמת בלארוס על פי ההערכות, עשרות מערכות נשק מסוג "טופול" ויותר מאלפי ראשי נפץ גרעיינים טקטיים, אולם בהמשך חתמה מינסק על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני.

מזכ"ל נאט"ו אמר במהלך מסיבת עיתונאים לקראת פגישת שרי החוץ של האיחוד האירופי בבירת לטביה כי "אנחנו שואפים לעולם ללא נשק גרעיני, אבל בשביל זה אנחנו צריכים להגיע לבקרת נשק אמינה ומאוזנת. לרוסיה, לסין וצפון קוריאה יש נשק גרעיני. כל עוד יש נשק גרעיני בעולם, נאט"ו ישמור על הרתעה גרעינית".

ראשי המפלגות בממשלה הגרמנית החדשה צינו בעבר כי מטרתם זה "עולם נקי מנשק גרעיני וגרמניה נקיה מגרעין". נוסח דומה היה בהסכם הקואליציוני של ממשלתה של אנגלה מרקל.