רופאים בבית החולים שיבא תל השומר נדבקו בווריאנט הקורונה "אמיקרון", שהתגלה לאחרונה בדרום אפריקה, ועורר בהלה רבה ברחבי העולם. ד"ר דני אליאן, קרדיולוג מצנתר בכיר בבית החולים, הנמנה עם הנדבקים במוסד הרפואי, שוחח על כך אחר הצהריים (שלישי) עם ענת דוידוב, בתוכניתה "איפה הכסף?", ב־103fm. 

בפתח דבריו סיפר על מצבו הרפואי מאז שנדבק. "מבחינה בריאותית אני בסדר, אך קצת מותש מהבלגן שעובר עליי ועל משפחתי מאז שאובחנתי כמאומת". סיפר ותקף את מערכת הבריאות: "אני מופתע לרעה מההתארגנות של משרד הבריאות לאירוע צפוי, אחרי שנתיים של מגפה".

עוד סיפר כי המתין שכל סדרת התחקירים, וכן ההוראות שהוא ואשתו קיבלו ממשרד הבריאות, יהיו מסודרות, אולם לדבריו כל זה לא קרה. הרופא המשיך לספר כי גם זמן קצר לפני הריאיון שמע תגובות סותרות מפיהם של פקידים במשרד הבריאות באשר לעניינו. "עד לפני רבע שעה לא ידעתי איפה אני נמצא ואיפה משפחתי. ברגע שנמצאתי חיובי בבדיקה בבית החולים התחלנו לקבל הודעות לא מסודרות לטלפון שלי ושל אשתי, וכל פעם הודעה עם נוסח אחר", ציין. 

ד"ר אליאן סיפר בהרחבה על השתלשלות האירועים. "כשהתחלנו את הסיפור לפני יום, אמרו לי שאשתי צריכה להיות שבוע בבידוד ולעשות בדיקת PCR. היום היא קיבלה סמס שהיא צריכה להיות בבידוד שבועיים". תיאר ומיד שאל: "איך זה יכול להיות שהיא מקבלת שלושה ימים יותר ממני כשאני החולה והיא הבריאה?" ד"ר אליאן סיפר כי בעקבות כך התקשר למשרד הבריאות, שם נאמר לו כי אשתו משוחררת מבידוד.

"התחקירים מתנהלים בצורה כל כך חובבנית"

"התחקירים מתנהלים בצורה כל כך חובבנית אחרי שנתיים שאנו מסתובבים עם המגפה הזו. היה ברור באיזשהו יום שיופיע וריאנט", ביקר ד"ר אליאן את משרד הבריאות. בהמשך, טען והוסיף כי לא קיימת הצדקה להכניס את הציבור לאווירה של חרדה. 

"למה צריך לירות לכל הכיוונים ולהכניס לבידוד משפחה שלמה בלי שום הצדקה?", המשיך ד"ר אליאן. "אני מבין את הפניקה, אך היא חייבת להיות מאורגנת. אשתי במעצר פה שבועיים, אם היא הייתה מתנהגת לפי משרד הבריאות היא הייתה יוצאת עכשיו". בסיכום דבריו אמר כי במשרד הבריאות היו יכולים להיות יותר ערוכים לתרחיש: "צריך להתארגן בזמן, היה מספיק זמן להתארגן, צריך ללכת בהיגיון ולחשוב. אפשר להקדיש קצת יותר מחשבה".

עריכה: מיכל קדוש  / 103fm