שר האוצר אביגדור ליברמן ושר הבריאות ניצן הורוביץ ערכו הערב (שלישי) ביקור בבית החולים סורוקה בבאר שבע, בסיומו קיימו מסיבת עיתונאים בעניין הקמת בית החולים החדש בדרום והתמודדות הממשלה עם וריאנט הקורונה החדש, אומיקרון. 

שר הבריאות הורוביץ התייחס בפתח דבריו לתופעת האלימות בבתי החולים, ובפרט לתקרית האלימה שהתרחשה לאחרונה ברחבת המיון בסורוקה: "בית חולים זה עבודת קודש, הצלת חיים, וצריך לשמור על המקומות האלה. ננהג באפס סובלנות לאלימות בכל מקום, על אחת כמה וכמה בבתי חולים. יש בעיית אבטחה בבתי החולים, אנחנו מטפלים בזה, יוצא מכרז חדש עם תוספת למאבטחים, ובנוסף נפעל להציב שוטרים בבתי החולים".

בהמשך, התייחס להתמודדות מול הווריאנט החדש והבהיר: "המצב בשליטה, אין שום צורך להיכנס לפאניקה. צפינו כניסה של וריאנט חדש לארץ, נערכנו ואנחנו מוכנים. ייתכן בעתיד שנגיע לעוד זן וגם לזה אנחנו מוכנים".

הורוביץ הדגיש: "אין כרגע כל כוונה להטיל מגבלות על חיי השגרה בישראל. המדיניות שלנו הייתה ונשארה חיים לצד הקורונה. משק פתוח, חינוך, תרבות, ספורט וגם פרנסה. בימים הקרובים יהיה לנו מידע מדויק על יעילות החיסון, אבל כבר עכשיו יש מקום לאופטימיות - לפי האינדיקציות הראשוניות, נראה שמי שמחוסן בבוסטר מוגן בסבירות גבוהה גם מול הווריאנט הזה". 

הוא הדגיש: "החיסון הוא ממש קריטי עכשיו. מי שיפגוש את הווריאנט כשהוא חשוף ללא חיסון, ישים את עצמו בסיכון מיותר". עוד ציין: "ישראל גם מתכוונת לתרום כמות משמעותית מאוד של מנות חיסון למדינות אפריקה. זו מגיפה עולמית ואנחנו חייבים להתמודד עם המשבר הזה בהסתכלות גלובלית".

לסיום ציין שר הבריאות כי "העצירה של התיירות לישראל היא זמנית, ל-14 ימים. לא נאריך אותה בצורה אוטומטית, ולא מעבר לזמן הקצר שידרש. לא נסגור את המדינה ונשמור על שגרת החיים ככל הניתן - אין כרגע כל כוונה להטיל מגבלות על חיי השגרה בתוך ישראל, ונעשה כל מה שאפשר כדי שכך ימשך".

אביגדור ליברמן (צילום: מארק ישראל סלם)
אביגדור ליברמן (צילום: מארק ישראל סלם)

שר האוצר אביגדור ליברמן דיבר אחריו ואמר: "לגבי הנגיף החדש, אומיקרון, כמו שאמר שר הבריאות אנו רואים עין בעין. אין סיבה להיכנס לבהלה ואין סיבה להיכנס לשאננות. צריך לחסן את כל האוכלוסייה אבל להמשיך את החיים לצד הקורונה. אני יוצא מכאן אופטימי. אנחנו יודעים מה לעשות ואיך לעשות ואנחנו מגבים בתקציבים כל החלטה שמתקבלת".

"נתחיל מחדשות טובות, עצם העובדה ששר האוצר ושר הבריאות נמצאים פה ביחד ורואים את הדברים עין בעין זה סמל של יציבות הן למערכת הבריאות, הן לכלכלת ישראל והן למערכת הפוליטית. דבר שני אין כמו מראה עיניים, סיירנו בבית חולים ואפשר לראות מה זה חוסר תכנון, חוסר הבנה, הזנחה - כמה הדרום זקוק לשירותי בריאות איכותיים.

"בניגוד לממשלות אחרות אנחנו מעלים את שירותי הבריאות לא רק על ראש שמחתנו ואלא גם על ראש תקציבינו, כי התקציבים למשרד הבריאות הם חסרי תקדים. ההחלטה להקים שני בתי חולים בצפון ובדרום אלו החלטות שיש להם תוקף מעשי.

"ההחלטה להקים פה בדרום בית חולים נוסף עברה ב2014 רק ששכחו לתקצב אותה - תצא תוכנית מפורטת כבר השנה. כמה שיותר מהר נראה את הבית חולים השני מוקם כאן בבאר שבע, ומאותו רגע שני בתי חולים ישרתו את האזור".

"לגבי הדרום והנגב בחישוב הכי זהיר אנחנו הולכים להשקיע פה יותר מ-50 מיליארד שקלים בשנים הקרובות- רכבת נוספת, רכבת קלה, העברת תעש לרמת בקע, הקמת בית חולים החדש, הקמת פארק הייטק. אלו יהפכו את ב"ש למטרופולין אמיתי של הדרום".