מזה כשלושה שבועות שעורכת הדין הישראלת מאיה רייטן סטול עצורה בבלארוס. זאת בשל אחזקה של כ-2.5 גרם של קנאביס רפואי, כך לטענת גורמי האכיפה במדינה. אחיה, יוני רייטן, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM וסיפר כי "מאיה שם כמעט חודש ללא קשר עם המשפחה, הקשר היחיד הוא מול עורכת הדין הבלארוסית. אסור לעורך דין ישראלי להגיע לביקורים".

המשותף בין המקרה בטורקיה לזה, הוא שמדובר בחפים מפשע. מאיה מחזיקה ברישיון לקנאביס, אני לא מאמין שהיא ידעה שהקנאביס ברשותה כי אחרת היא הייתה עוברת במסלול האדם והיא הייתה בדרך לפגישת עסקים עם לקוח שלה, נסיעה מהיום להיום. מאיה סובלת מהמון מחלות כולל מהפרעת קשב וריכוז, ונמצאו אצלה שני כדורים של אטנט, מבחינת הבלארוסים החומר הפעיל בהם נחשב סם, הם עשו לנו תיק בתוך תיק".

לדבריו, "היא מוחזקת בתנאים נוראיים, הילדים שלה במצב קשה מאוד נפשית, היא אם יחידנית, ההורים שלי לא צעירים - אנו משפחה מרוסקת. העונש על עבירה כזו הוא בין 3-7 שנים, עורכי דין מתקשרים אליי ורוצים לסגור איתי עד שלוש".  

כמו כן, ציין אחיה כי הם בקשר רציף גם עם משרד החוץ. "המשרד פועל הרבה מאוד מאחוריי הקלעים, דיברנו עם לשכת הנשיא, כולם עובדים וזה מוכר לכולם. בינתיים אין תוצאה, אני מתפלל כל יום שמישהו יתעורר בבלארוס ויבין שמאיה לא סוחרת סמים ולא באה לשום מטרה פלילית אלא לטפל בלקוח ולחזור לחייה בארץ. אנו מתפללים כל יום לבשורה טובה, ביליתי שם עשרה לילות", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm