חברות הכנסת אלינה ברדץ' יאלוב, לימור מגן תלם ושרון רופא אופיר מישראל ביתנו השיקו היום (שלישי) את השדולה לקידום נשים בפריפריה באירוע חגיגי בכנסת. נציין כי ח"כ ברדץ' יאלוב היא תושבת אשדוד, ח"כ מגן תלם תושבת חיפה וח"כ ורופא אופיר תושבת קריית טבעון.

האירוע התקיים בהשתתפות נשים פורצות דרך מהפריפריה. בין היתר השתתפה גם עדי גוזי,שכנתה של שירה איסקוב, שאמרה כי "200 אלף נשים חיות במעגל האלימות והאימה. מאחורי הנשים הללו יש 600 אלף ילדים שחווים אלימות במשפחה. אותם ילדים גדלים להיות אחר כך הדור הבא של אותה אלימות בדיוק".

השחקנית והזמרת, הילה סעדה, שלקחה גם היא חלק אמרה כי "יש לנו נוער מדהים ואני אשמח שגם בפריפריה צריכת תרבות ולימודי אמנויות יהיו בערים הפריפריאליות באותה רמה ובאותה איכות כמו במרכז. יש להשקיע משאבים לכך ואני רואה בזה ערך עליון״. כמו כן, אל ההשקה הגיעו עשרות נשים מרחבי הארץ ראשות ארגונים ועמותות, נפגעות אלימות ותקיפה מינית.

חה״כ ברדץ׳-יאלוב מסרה כי "נושא קידום הנשים בפריפריה הוא עמוק בליבי. בעיניי, התחום שדורש התערבות ושיפור משמעותי הוא תחום השוויון בתעסוקה - גם בין גברים לנשים, אך גם בין נשות הפריפריה לנשות המרכז. אחת המטרות המרכזיות של השדולה שלנו היא לקדם את זכויותיהן של נשות הפריפריה ולעודד העסקה שוויונית ככל הניתן למען חברה מתקדמת ונכונה יותר״.

חה"כ מגן תלם אמרה כי "הפערים בין המרכז לפריפריה הם שיקוף של חוסר השוויון המבני וחוסר שוויון בהזדמנויות. אין מספיק מקומות תעסוקה, תחבורה, שירותי בריאות ורווחה. מי שמשלמות את המחיר הן הנשים שמתקשות להרים את הראש מעל המים. אנו שואפות לכך שהפריפריה תעמוד איתנה בפני עצמה, כמרכז תעסוקתי תרבותי פורח. ביחד, נוכל להביא לשינוי אמיתי עבור הפריפריה בישראל ועבור נשים בפרט".

ח"כ רופא אופיר סיכמה ואמרה כי "קידום שוויון מגדרי והגנה על זכויות נשים היא משימה שחייבת להתקיים בכול חלקי מדינת ישראל, על פי תפיסת העולם שלי מבלי שנצליח להביא את הבשורה גם לפריפריה הרי שלא עשינו דבר. את מחיר הפער הקיים כיום בין הפריפריה למרכז משלמות בראש ובראשונה נשים, בממשלה הקודמת המשרד לקידום הנגב הגליל והפריפריה  אף דאג להעמיק את הפער".

"נשים בפריפריה נהפכו לאזרחיות סוג ב' כאשר בין היתר דאג המשרד לממן למעלה מ-200 אירועים בהפרדה מגדרית, שלא לדבר על כך ששיעור הנשים בקרב בכירי המשרד היה אפס אחוז. כיום עומדת בראש המשרד מנכ"לית,  ואני סמוכה ובטוחה שבשיתוף פעולה איתה ועם השר עודד פורר נוכל להביא לנשים בפריפריה רוחות של שינוי", הוסיפה.