היזמית החברתית רוני־לי סנה מקדמת בימים אלה פרויקט חדש להנגשת שירותי רפואה לחסרי בית, בשיתוף עמותת מגרש ביתי. המיזם מבקש להנגיש שירותי רפואה מצילי חיים, בעזרת צוות של רופאים ועובדים סוציאליים, אשר יסיירו ברחובות תל אביב.

במהלך עבודתה של סנה עם חסרי בית היא הייתה עדה למצבם הרפואי המורכב - רובם סובלים ממחלות כרוניות, התמודדות נפשית, תת־תזונה ולעתים גם שימוש בחומרים ממכרים.

"לקהילת חסרי הבית יש קושי בנגישות לשירותי רפואה בקהילה. לא קל לדאוג לבריאות שלך כאשר אין ביטחון של בית, כשצריך קודם לדאוג לאוכל, שתייה ומחסה. ברוב המקרים, מצבם הרפואי יתדרדר מאוד עד שייגשו לקבל טיפול רפואי, לעתים כאשר כבר מאוחר מדי. לכן נחוץ להגיע להיכן שהם נמצאים, ולהנגיש שירותי רפואה בסיסיים כדי למנוע הידרדרות במצב הרפואי ולהציל חיים", אומרת סנה.

הפרויקט "רפואת רחוב" שם לעצמו מטרה לגשר על חוסר הנגישות של שירותי רפואה לקהילה זו, לתווך בינם לבין מערכות בריאות וליצור רצף טיפולי ומסלול לשיקום. לשם כך עלה למימון המונים באתר GIVEBACK - בכתובת https://giveback.co.il/project/65046.

"בעזרת הכסף שנגייס, נוכל לרכוש ציוד רפואי נחוץ, לשלם על ביטוח מקצועי לרופאים ולרכוש תוכנה לניהול תיקים רפואיים. החלום שלי הוא להנגיש שירותי רפואה לכל חסר בית, ולהתקרב ליצירת מענים נכונים ומתאימים לקהילה הזו, כפי שיש במדינות מתקדמות בעולם", מסכמת סנה.