נראה שכולם כבר יודעים שבאמצעות הדפסת תלת-ממד ניתן ליצור כמעט הכל – מחלקי תעופה, ציוד רפואי או פרטי לבוש. לכבוד חג החנוכה שחל בימים אלו, חברת סטרטסיס החליטה לערוך תחרות בין עובדיה באתריה השונים בישראל, במטרה לחבר בין המסורת היהודית לטכנולוגיה של 2021. והתוצאות? מסובבות את הראש. ככה הופקו הסביבונים המקוריים:

במסגרת התחרות עובדי החברה נדרשו לעצב את "סביבון החלומות" שלהם, ובעקבות כך עשרות עיצובים נשלחו במטרה להפוך למציאותיים. שלושה סביבונים של הזוכים המאושרים, ביניהם שניים מילדים של עובדי החברה, קיבלו את ההודעה על הזכייה המרגשת אתמול (שלישי) ממנכ"ל סטרטסיס, ד"ר יואב זייף. במהלך טקס הדלקת הנרות בו הוכרז על הזוכים, האחראים על התחרות החליטו לפזר בין העובדים את שלוש הסביבונים המנצחים. 

סביבון הבלרינה (צילום: נדב גורן)
סביבון הבלרינה (צילום: נדב גורן)

סביבון ירושלים (צילום: נדב גורן)
סביבון ירושלים (צילום: נדב גורן)

סביבון כדור הארץ המצויר (צילום: נדב גורן)
סביבון כדור הארץ המצויר (צילום: נדב גורן)

בין העיצובים הזוכים ניתן למצוא סביבונים שעוצבו בצורת העיר ירושלים, בצורת כדור הארץ המצויר ורקדנית בלט. "הטכנולוגיה החדשנית שלנו כבר הוכיחה בלא מעט תחומי תעשייה את יכולותיה להתאמה אישית ולמימוש של הדמיון האנושי״, אמר ד״ר זייף. ״אנחנו מגלים כל פעם מחדש דרכים נוספות בהן טכנולוגיית ההדפסה בתלת-ממד פורצת גבולות ומממשת רעיונות יצירתיים ומורכבים, גם בתחומים שלכאורה אין להם כל קשר לטכנולוגיה. תחרות הסביבונים היא בהחלט דוגמה יפה לכך. יש כאן שילוב של חדשנות, יצירתיות, טכנולוגיה מתקדמת ומסורת יהודית״.