עובדי חברת SpaceX קיבלו במהלך חג ההודיה מייל מוזר למדי מהמנכ"ל אילון מאסק, אשר דיווח על משבר שעשוי להוביל לקריסת החברה - במידה ולא תעמוד בקצב הפיתוח הנדרש של Starship - ספינת החלל החדשה של החברה. כאמור, המייל המדובר פורסם ב-SpaceExplored, וממנו עוהל כי הבעיה המדוברת היא בייצור מנוע ה-Raptor של החברה, המנוע מאחורי הדור הבא של ספינת החלל, אשר צפויה להיות גדולה בהרבה ממשגר הפלקון 9. הסיבה להבדל במימדים היא הייעוד שלו למשימות ארוכות ומורכבות יותר - בהן הירח ומאדים. 

מאסק, שידוע במוסר העבודה שלו ובסירובו לקחת חופשות, תכנן למעשה לקחת חופש במהלך סוף השבוע של חג ההודיה, אז המצב גרם לו לבטל את התוכניות. "לצערי, משבר הפיתוח של חמור יותר ממה שהיה נדמה לפני כמה שבועות. בדקנו את הבעיות שצצו לאור העזיבה של כמה בכירים לשעבר בחברה, ונראה שהן חמורות יותר ממה שדווח לי", כתב, "תכננתי לקחת חופש בפעם הראשונה מזה הרבה זמן, אבל אהיה בפס הייצור של Raptor כל הלילה ולאורך כל סוף השבוע". בעלי החברה, שהודה בעבר כי ישן לא פעם על רצפת המפעל, התייחס בדבריו לסגן הנשיא הבכיר ב-SpaceX שעזב את החברה לאור הפיתוח האיטי, לצד שני בכירים נוספים שעזבו אותה.

בהמשך המייל נכתב: "אם אין לכם משבר משפחתי, או שאינכם יכולים לחזור פיזית למטה החברה - אנחנו זקוקים לידיים של כולכם כדי להתאושש ממה שמסתמן כאסון". בסיום הוסיף כי "אנחנו עומדים בפני סיכון אמיתי של פשיטת רגל אם לא נצליח לשגר את Starship לפחות אחת לשבועיים בשנה הבאה. תודה, אילון". מאסק התייחס למצב וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "פשיטת רגל היא לא סבירה, אך לא בלתי אפשרית", והוסיף ציטוט של אנדרו גרוב: "רק פרנואידים שורדים".

ללא קשר למשבר האפשרי בספייס איקס, אשר המשגרים שלה נושאים כיום אסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית, הודיעו בנאס"א בתחילת החודש על דחייה בביצוע פרויקט ארטמיס. כאמור, מדובר בסדרת משימות, אשר שיאה הוא בשיגור שני אסטרונאוטים - גבר ואישה - לירח. חברת SpaceX היא זו שזכתה במכרז של נאס"א לביצוע השיגור.

הוא הודיע במהלך שיחה עם עיתונאים כי המועד המדובר יידחה בשנה, והטיסה המתוכננת תצא לפעול (בתקווה) בשנת 2025, שנה לאחר המועד שהציב הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. "אנחנו מעריכים כי ארטמיס 3, הנחתת הראשונה מאז שנות ה-70 שתגיע לירח כשהיא נושאת בני אדם לא תגיע לירח לפני 2025", הסביר וציין כי הדיון המשפטי בתביעה שהגישה חברת Blue Origin של המיליארדר ג'ף בזוס נגד החלטת הממשל האמריקאי לחתום על חוזה בשווי של 2.9 מיליארד עם חברת SpaceX של המיליארדר אילון מאסק, הוא אחת הסיבות לעיכוב. במהלך שבעת חודשי הדיון, הסוכנות לא יכלה לעבוד עם ספייס איקס על הפרויקט.