פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא דיבר על האפשרות של חיוב חיסונים ואמר: "אני חושב שזה לא נכון מה שקרה באוסטריה שהטילו סגר רק על הלא מחוסנים, זה מדרון חלקלק בעייתי. צריך לבחון את כל החלופות, כולל החלופה של חובת חיסון במדינת ישראל". על כך, שוחחה היום (רביעי) השרה לשוויון חברתי מירב כהן עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM.

בפתח השיחה, אמרה ח"כ כהן: "התפיסה שלי יחסית שמרנית. אני חושבת שצריך לשמור על מגבלות הכניסה לארץ. אני חיסנתי את הילדים שלי ואני בעד התו הירוק. צריך לעשות הכול כדי להילחם במגפה בצורה אפקטיבית. לחייב אנשים להתחסן זה לא נראה לי ישים, זה נראה לי ייצור את תגובת הנגד ההפוכה בדיוק".

ח"כ כהן הוסיפה: "אני לא חושבת שזו הדרך, לא הייתי עושה את זה ולא מטילה את סנקציות כלכליות. הייתי עושה תמריצים ללכת ולהתחסן, הייתי עושה הסברה אבל לא הייתי מחייבת. זה ישיג את התוצאה ההפוכה, אולי נהיה צודקים אבל ממש לא חכמים. אני חושבת שעל הנייר יש בזה הגיון, בסופו של יום מי שלא מתחסן מסכן את כולנו. אבל אני לא חושבת שזה ישים. זו לא הדרך, הדרך לעשות את זה היא בעזרת תמריצים והסברה אנחנו נמצא את עצמנו בכוח סוחבים אנשים ומחסנים אותם? מכניסים אותם לבתי הכלא? זה לא נשמע לי ריאלי ונכון".

"התרבות הזו שאתה לא יכול להגיד את דעתך זה זוועה, זה בלתי נתפס. כל דעה היא לגיטימית. אני מכבדת את האנשים שנגד חיסונים, אני מבינה את החששות ואת זה שהם חושבים אחרת. מכאן ועד לגילויי האלימות שאנחנו רואים זה פשוט בלתי נתפס. אני מכבדת אנשים שאומרים שהם לא מאמינים בזה, אני חושבת שהדעה שלהם לגיטימית. לקרוא למישהו 'נאצי' זה אלימות. הנאצים הרגו אנשים וזו ממש הסתה. זה לא לגיטימי. לבוא ולקיים דיון, למחות ולצאת להפגנה זה לגיטימי", סיימה.

בהמשך נשאלה בעד מי היא תומכת, והשיבה: "אני בדעת מיעוט. חשבתי שלשבועיים האלו עד שנבין מול מה אנחנו מתייצבים, המחיר שכרוך בלעצור למשך שבועיים, גם אם זה פגיעה בתיירות, בתעופה וצריך לפצות אותם, האלטרנטיבה שאולי ייכנס לכאן נגיף שהוא עוקף חיסון, מדבק, עשוי לפגוע בילדים ושזה יצא מכלל שליטה - היא הרבה יותר גרועה. למרות שיש פה סיכוי שאנחנו טועים והנגיף הזה שום דבר, אני לא הייתי לוקחת את הסיכון. אני מעדיפה את הטעות שאולי פגענו במשך שבועיים בענף התיירות ונפצה אותם, מהטעות השנייה שנכנס לכאן נגיף שיוצא מכלל שליטה ועולה לנו בחיי אדם".

מירב כהן (צילום: אלעד גוטמן)
מירב כהן (צילום: אלעד גוטמן)

ביקורת על חופשת משפחת בנט בחו"ל
בהתייחסותה לביקורת נגד ראש הממשלה נפתלי בנט על כך שאשתו וילדיו ימריאו לחופשה פרטית בת מספר ימים בחוץ לארץ, ואמרה: "אני לא מכירה את הסידורים בתוך משפחת בנט. ההחלטה הייתה שלא עוצרים אז אין פה משהו נגד החוק וזה הגבול הכי ברור. אני לא יודעת לאן הם נסעו, אני באופן אישי לא נוסעת. גם עם הילדים שלי, שחיסנתי ביום הראשון שהיה ניתן, אני נמנעת מאירועים המוניים ומקומות סגורים כמו הפסטיגל".

"כל אחד יעשה את ניהול הסיכונים שלו", הוסיפה. "בעיניי, במצב שבו הילדים רק עכשיו התחסנו והם עוד צריכים לקבל את המנה השנה, יש פה חודש שהם לא באמת מוגנים. זה גם עלול לסכן את סבא וסבתא שהילדים לא מחוסנים, החיסון הוא לא הרמטי, הוא כמו שכפ"ץ. אם המבוגרים נמצאים בסביבת לא מחוסנים שנדבקו בסוף זה גם יכול לחדור את השכפ"ץ שלהם ולהגיע אליהם. כל אחד יצטרך לקבל את ההחלטות שלו, אני מעדיפה לשמור על הילדים וההורים שלי".

בסיום, התייחסה לוריאנט האומיקרון: "ככל הנראה תפסנו את זה בהתחלה. אנחנו כן יודעים שזה יותר מדבק, אנחנו גם יודעים שזה עוקף את החיסון במידה מסוימת כי ראינו עדויות של מחוסנים שנדבקו. הצד החיובי הוא שהחיסון ברמת וודאות די גבוהה מגן מתחלואה קשה, לכן חשוב ללכת להתחסן. כל המומחים וכל הממצאים מראים שזה כן מגן מתחלואה קשה, זו עוד סיבה ללכת ולעשות את זה".