ביום ראשון ה- 12 בדצמבר תיערך, לראשונה באילת, תחרות "מיס יוניברס" ה-70.  לצד העובדה כי ישראל תרוויח מהתחרות במובני הסברה ותיירות, לא ניתן להתעלם מהעובדה שהתחרות, במתכונתה הנוכחית שלא השתנתה מאז 1951, מדרגת את המתמודדות קדום כל ולפני הכל לפי קריטריונים פיזיים: "יופי", גובה, גיל ומשקל.

בנוסף, בחלק מהתחרויות המקדימות (למשל תחרות היופי הישראלית), פורסם כי אחד הקריטריונים הם הסטטוס הזוגי של המועמדת, כאשר רשאיות להתמודד רק רווקות.  הקריטריונים האלו מרדדים נשים לגוף בלבד - ורק כזה אשר יכול לשרת את נרטיב האישה היפה והפנויה.

כקונטרה חיובית לתחרות המדוברת בעולם,  יזמה שדולת הנשים בישראל, בשת"פ עם אברהם הוסטל אילת,  אירוע אלטרנטיבי בשם "מיס פיקס דה יוניברס", אשר יתקיים יום לפני, במוצאי שבת ה-11 בדצמבר, ויציג במקום זאת את  הנשים שפועלות למען תיקון עולם, והפרויקטים עליהם הן שוקדות - בתחומי זכויות אדם, זכויות נשים, סביבה, צדק חברתי, דמוקרטיה ושוויון.

לאתר התחרות

כבר כ-140 נשים נרשמו באתר, בו נפתחה גם אופציית ההצבעה למיזמים שהן מוצאות לנכון. באמצעות הצבעת הציבור,  חמש נשים ומיזמיהן יגיעו לשלב הגמר, ויתארחו באירוע השיא של השדולה באילת. מתוכן, שלושה מיזמים, אשר ייבחרו על ידי חבר השופטות, יקבלו השקעה של כמה עשרות אלפי שקלים, לצורך הוצאת המיזם לפועל/הרחבתו.

מיס פיקס דה יוניברס (צילום: שדולת הנשים בישראל)
מיס פיקס דה יוניברס (צילום: שדולת הנשים בישראל)


באירוע יצויין גם יום הולדתה ה-95 של אליס שלוי, מהאקטיביסטיות המהפכניות והבולטות בישראל, שנתנה ברכתה לקיומו. בשבוע הבא, אחרי שתיגמרנה ההצבעות,  נפרסם ב"מעריב" ראיונות בלעדיים עם המשתתפות ונקיים דיון העצמה נשית אמיתי.