"אני לא יכול לדבר על פרטי החקירה, אבל כן יכול להגיד שחקירת הענף (בחשד לתיאום מחירים - י"ש) מתנהלת כמו ברוסיה. לדעתי סתם עשו הצגה גדולה על רקע הטענות ליוקר המחיה. נראה לך שאנחנו עושים שטויות כאלה כמו תיאום מחירים? כל זה עוד יתברר בהמשך". כך אומר ל"מעריב" איש העסקים רמי לוי, בעל השליטה ברשת שיווק השקמה.

לדבריו, "מי שאשם בעליות המחירים הוא המדינה, שמנסה להסיט את הביקורת לכיוון הרשתות הקמעונאיות. אתן לך דוגמה: "שכיר שמרוויח 15 אלף שקל ברוטו בחודש נשאר בכיס עם 11.5 אלף שקל נטו. על הנטו הוא משלם עוד 60% מסים שונים ומשונים כמו ארנונה, מע"מ גבוה על מוצרי מזון, מים, בנזין וחשמל. אז כמה נשאר לו בדיוק בכיס? לא הרבה. זה בדיוק יוקר המחיה. מי שאחראית לכך היא הממשלה ולא הקמעונאים".

בתשובה לשאלה מדוע קמעונאים ויבואנים לא מורידים מחירים למרות קריסת הדולר, אמר: "נכון שהדולר ירד כרגע, אבל אני יודע על יבואנים שעשו עסקות גידור לדולר. אנחנו עשינו גידור לדולר לכמה חודשים ב־3.18 שקלים ברמה שנחשבת למחיר טוב. ברגע שהדולר ממשיך לרדת או לעלות זה כבר לא מעניין אותנו, כי אנחנו מוגנים".

לוי הוסיף: "כשהדולר יורד לא תמיד ניתן לגלגל את זה לצרכן. לצד הירידה בדולר תזכור שמחירי ההובלות עלו הרבה יותר. אני יודע על יבואנים שקנו מוצרי טואלטיקה כשהדולר היה גבוה יותר, והם לא יכולים להוריד מחיר כשמלאי נקנה ביוקר. למרות הדולר היורד התאמת המחירים היא לא אוטומטית, אף שזה נראה כך".

רמי לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
רמי לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לוי מדגיש שהרשת שבבעלותו תמשיך להיות הזולה ביותר: "הרווח הגולמי ברמי לוי שיווק השקמה הוא הנמוך ביותר מכל הרשתות. חלק מהרווחים העברנו לצרכן. הרווח גדל אומנם מתחילת השנה, אבל זה בזכות הגידול בהיקף הפעילות. המחירים שלנו הם מהזולים ביותר בשוק וזאת המדיניות שלנו לאורך כל הדרך".

על קניית השליטה בישראייר הוא אומר כי זאת לא הייתה טעות. "מי שעושה עסקה כזאת חושב לטווח הארוך. יש לנו תוכניות לפתח את החברה, ואנחנו הולכים להפוך אותה לקבוצת תיירות עם בתי מלון. הבסיס יהיה עבודה עם כמה שיותר חבילות נופש".

רווחי רמי לוי שיווק השקמה זינקו מתחילת 2021 ב־33% ל־150 מיליון שקל. ההכנסות באותה תקופה הסתכמו ב־4.82 מיליארד שקל.
הראיון המלא יפורסם מחר במדור שוטף פלוס ב"מעריב־סופהשבוע"