למרות שראש הממשלה, נפתלי בנט, המליץ לאזרחים לא לטוס לחו"ל בעקבות התפשטות וריאנט האומיקרון ברחבי העולם, אשתו גילה בחרה להמריא עם ילדיו לחופשה בת כמה ימים. יו"ר ועדת ביטחון הפנים, מירב בן ארי (יש עתיד), לא חסכה הבוקר (חמישי) ביקורת מרה"מ, ואמרה כי "המשפחה לא הייתה צריכה לנסוע".

"אני חושבת שבסופו של דבר כל ההתנהלות מול נתב"ג הייתה צריכה להיות אחרת, כל האירוע של סגירת השמיים לשבועיים", אמרה בן ארי בפתח דבריה. "שדה התעופה מפוצץ בישראלים שנוסעים והשדה לא ממש ערוך לכך".

על החלטת רעייתו של בנט לטוס לחו"ל למרות דברי רה"מ, אמרה: "דוגמה אישית זה דבר מאוד משמעותי פה, כל ההתנהלות בשבועיים האחרונים לא הייתה טובה ולכן זה השפיע גם על משפחת בנט. זה כמובן הביא גם להתנהלות של משפחת ראש הממשלה שלא הייתה צריכה לנסוע ולהקשיב לראש הממשלה. אני לא יודעת מה עבר לה בראש. כבר ראינו את ראש הממשלה הקודם ונשיא המדינה מפר הנחיות, שניהם נשארו בתפקיד. אני באמת לא יודעת מה עובר על כל אחד במחשבות שלו". 

בהתייחס לסערת איכוני השב"כ, אמרה: "האם אתה צריך להפעיל איכוני שב"כ, להשתמש בכלי כזה דרמטי, ביטחוני במדינת הסייבר והסטראטאפ? למה לא לעשות כלי אזרחי דומה, למה צריך את השב"כ? שב"כ מופעל באירועי טרור. בכל הדיונים בכנסת דיברו על זה שצריך גוף אזרחי. בסיטואציה של פחות מ-150 באותו זן חדש, זה לא מצריך שימוש בכלי של השב"כ. אנו כבר שבוע עם אותו זן ואין אלפי מאומתים. צריך לנהל סיכונים במאבק בקורונה. הכניסה לפניקה ותבהלה כבר לא משפיעה על הציבור, זה לא עובד". 

כשנשאלה האם יש לחייב לא מחוסנים להתחסן, השיבה: "אני התחסנתי וגם משפחתי וחבריי, אני חושבת שהחיסון מציל חיים. לחייב אדם להתחסן זה בסופו של דבר פגיעה בזכותו על גופו ואני לא שם".

גם חברים נוספים בממשלה מתחו ביקורת על בנט. שרת הכלכלה אורנה ברביבאי (יש עתיד) אמרה בגל"צ: "יש פה בעיית נראות ציבורית, אני לא יכולה להתכחש אליה. אני לא הייתי נוסעת לחו"ל כשרה"מ המליץ להמנע מכך, אבל זו החלטה שלהם. הם יצטרכו להתמודד עם הביקורת הציבורית".

שר התקשורת, יועז הנדל (תקווה חדשה), אמר בכאן ב': "זו החלטה שלהם, אני חושב שכולנו צריכים לשמש דוגמה אישית. אם אתם שואלים אותי אפשר היה לעשות את זה אחרת, אבל הם פועלים לפי החוקים".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm