הנער נסים שטרית שנעדר מזה כ-36 שנים נרצח, כך הותירה היום (חמישי) המשטרה לפרסום.  במשטרה מציינים כי "זוהי הפעם הראשונה שתיק רצח עם אורך זמן כזה של כ-36 שנים מגיע לפענוח", זאת חרף העובדה שמקום קבורתו טרם נמצא.

"נציין תחילה כי אנחנו יודעים מה המניע למקרי הרצח, באילו רכבים השתמשו, מדוע פעלה משמרת הצניעות בצורה שכזו. אולם כיוון שמדובר בעבירות שעל חלקן המכריע חלה התיישנות, הצלחנו לגבש תשתית בגין עבירה של רצח באמצעות עבירה תחילה במקרה של שטרית", הוסיפו.

לדבריהם, "אין כלי חקירה שלא השתמשנו כדי להגיע לחקר האמת. אנחנו יודעים לשרטט בדיוק מושלם את רצף האירועים שהובילו לרצח ניסים שטרית . אנחנו יודעים כל מה שקרה בליל החטיפה שהסתיים ברצח . הם הובילו אותו לדירת מסתור שם היכו בו נמרצות הובילו אותו למקום אחר בירושלים המשיכו להפליא בו את מכותיהם עד שמצא את מותו".

עוד הוסיפו כי "עדיין לא הצלחנו להצביע על המקום המדויק שבו נקברה גופתו של המנוח שטרית ואנחנו עדיין ממשיכים לנסות ולחפש במקומות שיש חשד כי גופתו טמונה שם וזאת כדי להביא אותו לקבורה על פי דת ישראל".

"בני משפחתו קיבלו ראיות שהוא נרצח והם אמרו קדיש לזכרו וכאן המקום להגיד תודה לפרקליטות מחוז ירושלים שסייעו בחקירה שהובילה להגשת כתב אישום מחר נגד שניים מהדומיננטיים באירוע החטיפה והרצח של ניסים שטרית", סיכמו.

נסים שטרית (צילום: ארכיון מעריב)
נסים שטרית (צילום: ארכיון מעריב)

לגבי פרשת רצח אבי אדרי, במשטרה אומרים כי הוא יותר מסובך. "יש לנו תשתית ראייתית לאירועים בתיק, יודעים מי ביצע ולמה זה קרה אבל אחד החשודים שהיה דומיננטי בפרשה, נפטר לפני כעשרה ימים בבית החולים פוריה בטבריה, עוד לפני שנעצר, בעקבות מחלת הקורונה. התיק הזה קרוב גם הוא לפענוח".

אבי אדרי (צילום: פלאש 90)
אבי אדרי (צילום: פלאש 90)

גורמים במשטרה מציינים כי "לפני כשנתיים התקבל מידע אודות מקרה היעלמותו של שטרית וחטיפתו ורציחתו של אבי אדרי. קיבלנו את החומים אליהם התווסף מידע מודיעיני שביססו לנו את הפרטים. תקופת הקורונה שיבשה לנו את החקירה .כשהצלחנו לבסס את התשתית בעניינו של ניסים שטרית קבענו לפתוח בחקירה סמויה"

"רוב החשודים עברו את גיל 70 וזה משפיע על האתגר ועל אופן ניהול החקירה. בראשית החקירה הצבנו שלוש נקודות שאליהן צריכים להגיע הראשונה להגיע לחקר האמת. נקודה שנייה, כיוון שלא היה ידוע מתי נרצח שטרית היה חשוב לנו למסור למשטרה מתי נרצח כדי להעביר פרטים למשפחה ונקודה שלישית להביא", הוסיפו.