נגיף הקורונה ממשיך להתפשט באירופה: קנצלרית גרמניה היוצאת אנגלה מרקל הודיעה היום (חמישי) כי המדינה תטיל מגבלות חמורות ואף סגר על האוכלוסייה הלא מחוסנת במדינה. כמו כן הכריזה כי החל מחודש פברואר הקרוב חיסוני הקורונה יהפכו להיות בגדר חובה. עוד הודיעה מרקל, כי ייתכנו הגבלות התקהלות במועדוני לילה במדינה.

במסיבת עיתונאים משותפת של אנגלה מרקל והקנצלר הנכנס אולף שולץ עם ראשי הממשלות של המדינות הפדרליות בגרמניה, הזהירה כי "מצב הקורונה במדינה הוא חמור מאוד עם כמות המאומתים הגבוהה ביותר, וכמות החיסונים הנמוכה ביותר לעומת מדינות אחרות באירופה".

ההודעה מגיעה לאחר שביממה האחרונה אובחנו בגרמניה 75,456 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה, ו-389 בני אדם מתו. מאז התפרצות המגפה, מתו בגרמניה 102 אלף בני אדם.

קורונה, סגר בגרמניה (צילום: רויטרס)

לצד דבריה של אנגלה מרגל, הוועדה הפרלמנטרית המיוחדת באוסטריה החליטה להאריך את הסגר במדינה עד ה-11 בדצמבר, בעקבות סימנים של ירידה  בשיעור ההדבקות בקורונה במדינה. 

בתוך כך, יוון הכריזה על חובת חיסונים לבני 60 ומעלה, וקנס של 100 יורו למי שלא ייתחסן. ראש הממשלה היווני אמר: "זה לא עונש, זה מחיר הבריאות, אבל גם מעשה צדק כלפי המחוסנים". זאת לאחר שיוון דיווחה על ירידה מתמשכת בכמות המאומתים מאז תחילת חודש נובמבר, כאשר ביממה האחרונה אובחנו 6,192 מאומתים ו-77 בני אדם מתו. 

נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין ביקשה מהמדינות החברות לשקול לחייב את אזרחיהן להתחסן נגד קורונה. בנוסף לכך, הכריזה כי חיסוני הילדים ייכנסו לשימוש ב-13 בדצמבר. 

אוסטריה החליטה לחוקק חוק שיחייב שימוש בדרכון חיסון. צרפת הודיעה כי אצלה צעד זה עדיין אינו נחוץ, מאחר ששיעור ההתחסנות בה בקרב זכאי החיסון עומד על 90%. גם מדינות אחרות מחוץ לאירופה, כמו דרום אפריקה, שוקלות לחייב את החיסון לקורונה על כולם.