יותר מחצי מיליון עסקים קטנים ובינוניים בישראל מהווים את עיקר המגזר העסקי, מייצרים יותר ממחצית מהתוצר העסקי ומעסיקים כ60% מכלל המועסקים מהמגזר העסקי. העסקים מגיעים מעולמות תוכן מגוונים: החל במכונים וסטודיואים לאימון, עבור ליעורים פרטיים, מכוני קוסמטיקה ועד לבעלי מלאכה.

כאשר הרשתות החברתיות נולדו, נולדה איתן גם ההזדמנות לעסקים קטנים לפרסם את עצמם. תחילה בחינם ובהמשך - תלוי בפלטפורמה ובמידה רבה, העניין היה תלוי בצורת התיפעול של בעל העסק את הפלטפורמה: מי שהיה מעורב יותר, עדכן והציף בתכנים מעניינים, יצר מעורבות וקהל עוקבים נאמן, הצליח להפיץ את מרכולתו ובשורתו ברשתות החברתיות.

עם הזמן והפיכת המודל למודל כלכלי, השתנו הכללים. מטה (פייסבוק) ואינסטגרם בעיקר, החלו לגבות תשלום עבור פרסומים ולהקטין חשיפה. העסקים הקטנים שיכלו להשתמש בפלטפורמות חינמיות ולהינות מהרשתות החברתיות בצורה הטובה ביותר מבחינה שיווקית, נקלעו לחומת אש, מתחם סגור, אליו לא יכולים להיכנס ונותרו מחוץ למשחק השיווקי.  

מחד, לבד הם לא מצליחים לייצר אימפקט משמעותי ולא מכירים את הכלים הנדרשים לקידום ומאידך הם קטנים מדי ללקיחת סוכנות שתטפל בהם בצורה מקצועית ותקדם אותם בצורה מיטבית. החשיבות ליצירת כלים שיסייעו לעסקים הקטנים לשרוד בשוק התחרותי על תשומת ליבו של הצרכן, קריטית. נוכחות ברשתות החברתיות (וגם פלטפורמת מסחר מקוון) מהוות כר הזדמנות לעסקים הקטנים והבינוניים להגדיל את היקף המכירות שלהם ולפעול בשווקים חדשים. העסקים הקטנים והבינוניים קריטיים וחשובים לכלכלת המדינה ומובן שאם אין לעסקים הללו די תקציב שיווקי לקידום בפרסומים גדולים, שילוט חוצות, טלוויזיה או קמפיינים ברשת, הם חייבים שתהיה להם אלטרנטיבה הוגנת לקדם אותם ולהגן עליהם. לא מדובר בגזירת גורל.

מקס בלובנד (צילום: פרטי)
מקס בלובנד (צילום: פרטי)

העסקים הקטנים והבינוניים יכולים לעלות מהספסל אל המגרש: כיום יש לנו ולחברות אחרות פתרונות המכוונים לעסקים קטנים ובינוניים ומציעים אפשרויות קידום Custom Made מותאמות אישית עם כמה שפחות התערבות ידנית, על פי התקציב הנכון לבעל העסק. אין שום סיבה שבעלי העסקים הקטנים והבינוניים שקיבלו חבטה משמעותית כלכלית בתקופת הקורונה (לעומת עסקים גדולים שהצליחו לשרוד), ירימו ידיים עכשיו, בגלל קושי תזרימי וטכני הנוגע לתחום שיווק העסקים שלהם. 

הכותב הוא יזם אפליקציית Ad Rabbit המסייעת בקידום ופרסום עסקים קטנים ובינוניים ברשתות החברתיות