רק ביום שישי האחרון ראש הממשלה, נפתלי בנט, המליץ לאזרחי ישראל במהלך מסיבת עיתונאים שלא לטוס לחו"ל בעקבות התפשטות זן האומיקרון. לא עבר שבוע שלם וגילת בנט, רעייתו של ראש הממשלה, החליטה לטוס לטייל יחד עם ילדיה בניגוד להמלצת בעלה. חברות התעופה, שכבר נפגעו קשה במהלך מגיפת הקורונה, החליטו למצוא דרך יצירתית להסתלבט על הסיטואציה, ועל הדרך להזמין את האזרחים להמשיך ולהמריא איתם ברחבי העולם. ראש הממשלה בנט במסיבת עיתונאים:

בנט על וריאנט "אומיקרון" (צילום: רועי אברהם /לע"מ)

היום (חמישי) חברת התעופה ישראייר פרסמה מודעה עוקצנית שקוראת לאזרחים "להצטרף למשפחת ראש הממשלה בחו"ל". בנוסף להם, גם חברת התיירות "קווי חופשה" החליטו לנצל את הבדיחה בצורה שנונה בהחלט ופרסמו מודעה בה נכתב: "גם אני מתקמבנט על חופשה בחו"ל בדצמבר". 

הפרסום של חברת ישראייר (צילום: צילום מסך)
הפרסום של חברת ישראייר (צילום: צילום מסך)

הפרסום של חברת קווי חופשה (צילום: צילום מסך)
הפרסום של חברת קווי חופשה (צילום: צילום מסך)

אחרי שהנושא הפך לשיחת היום, ראש הממשלה בנט פרסם בעמוד הפייסבוק שלו תגובה לפרשה המדוברת. בהודעתו בנט התייחס לווריאנט החדש ולהגבלות על הטיסות, אך בעיקר הסביר את העניין המשפחתי לציבור. "משפחתי (בלעדיי, אני נשאר איתכם...) הייתה אמורה לנסוע לנופש במהלך חופשת חנוכה במדינה שהתבררה כאדומה. הנופש בוטל מיד, ולאחר שהתבררו הכללים החדשים, הם הזמינו נופש למדינה שמותר לצאת אליה. כולם יוצאים על פי כל ההגבלות וכמובן ישהו בבידוד כנדרש. אזרחי ישראל חשובים לי בדיוק כמו ילדיי".