הערכת המצב שקיים ראש הממשלה נפתלי בנט הסתיימה הערב (חמישי) מבלי שהתקבלה החלטה על הסרת המגבלות על אוכלוסיית המחוסנים. מוקדם יותר היום, החלה הממשלה לקדם שורה של הקלות למחוסני קורונה, שיכללו מתן פטור מבידוד לשבים ממדינה שאינה אדומה, והחלת בידוד ביתי במקום בידוד במלונית בחזרה ממדינה אדומה. יחד עם זאת, ההחלטות שאושרו הערב לא נוגעות להקלות מסוג זה. 

בדיון הערב השתתפו מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד החינוך, מנכ"ל משרד לביטחון פנים, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ממונה הקורונה, הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, המשנה ליועמ"ש לממשלה, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, המשנה לראש המל"ל, מפקד פיקוד העורף, וגורמי מקצוע נוספים. הממשלה סיכמה כי יוטלו קנסת על שבים מחו"ל שלא יסיכמו להיבדק לקורונה. בנוסף, ייצא לדרך פיילוט "יישוב מחוסן". 

כאמור, הממשלה תקדם הטלת קנסות לשבים לישראל שלא יסכימו לערוך בדיקת PCR לגילוי הנגיף, בפעם השנייה. גובה הקנס יעמוד על 2,500 שקלים, והוא יינתן באופן אוטומטי לאותם שבים שלא יבצעו את הבדיקה ביום השלישי או השביעי לנחיתתם (בהתאם לנדרש). משרד הבריאות ומשטרת ישראל יסנכרנו את מערכות המידע על מנת שהדו"ח יופק באופן אוטומטי. 

פיילוט "יישוב מחוסן"

משרדי החינוך והבריאות, בשיתוף עם הרשויות המקומיות, יפעילו תכנית חיסוני ילדים מיוחדת ביישובים השונים, אשר במסגרתה ימומשו העקרונות הבאים:

• תיאום מוקדם בין משל"ט הקורונה, הרשות המקומית, בתי הספר, ועד ההורים המקומי, קופות החולים והרופא המחוזי. 

• פעילות הסברה מקדימה במערכת החינוך בקרב ההורים ובני המשפחה טרם הגעת החיסונים. 

• פעילות הסברתית ביישובים לקראת יום חיסונים מקומי ("הפנינג") ביישוב, במסגרתו יגיעו ניידות החיסון לבתי הספר ולמרכזי קהילה. 

מוקדם יותר דווח ערוץ 12 מי משרי הממשלה תומכים בהשארת מגבלת הבידוד לשבים מחו"ל. על פי הדיווח, רק שישה שרים חשפו את עמדתם בנושא. השרים שקד, הורוביץ, ליברמן, ברביבאי ופורר הביעו תמיכה בהשארת חובת הבידוד, ואילו השר סער התנגד.