קצינים ולוחמים במשמר הגבול (מג"ב), שנאלצים להתמודד עם המגזר הערבי במחוז הדרומי, טוענים כי המשטרה לא מעניקה להם את הגיבוי הנדרש, ואף דורשת מהם שלא להגיב על התנהלות אלימה מצד עבריינים.

לטענתם, המשטרה אף מונעת מהם לבצע מעצרים כאשר הם מותקפים או כאשר הם חשים שכבודם נרמס. "המשטרה בסכנה", אומרים הקצינים והלוחמים בשיחה עם "מעריב". אותם גורמים אף מחזיקים בידיהם סרטונים שבהם נראים חבריהם מותקפים על ידי גורמים שונים.

לוחמי מג"ב בזירת הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

חלק מאותם לוחמים ושוטרים מספרים על תחושות קשות שנותרו עמם בעקבות פעילות שביצעו ביום שני בפזורת אבו סבילה ליד נבטים בדרום. "ביצענו חיפוש של אמל"ח במתחם של הבדואים במקום, וחלק מהם התנפלו עלינו", הם טוענים. לדבריהם, "התוקפים ניסו למנוע מאיתנו לבצע את עבודתנו, ונאלצנו לעזוב את המתחם בלי לערוך מעצרים, למרות שאחת השוטרות שהייתה איתנו טענה שחנקו אותה. צמרת המשטרה דורשת מאיתנו 'לא להסלים את המצב'. איפה התקיפות המשטרתית? לאן נעלם כוח ההרתעה שלנו?".

זאת ועוד, בתקופה האחרונה נרשמה עלייה משמעותית בהתבטאויות חריפות נגד המשטרה בקבוצות וואטסאפ של שוטרים ולוחמים במג"ב. "מאות שוטרים מגישים התפטרות מהכוח", טוענים כמה מהם. "הנתונים לא משקרים. אנחנו כבר לא מרגישים שהמשטרה היא ארגון בטוח שמעניק גיבוי לשוטרים. אנחנו מגיעים לזירה ונאלצים לספוג מהחשודים עלבונות. מראים לנו סרטונים שלועגים לנו בטיקטוק. אבל למרות כל זאת, נאסר עלינו להגיב".

לדברי הלוחמים, במשטרה ניסו להצניע אירוע שבמסגרתו עבריינים פרצו לתחנת עיירות. "מפחדים שזה ייחשף. מי שמגיע לתחנת משטרה ומנסה לפרוץ לתוכה - פשוט לא נרתע ולא 'סופר אותנו'. הגענו עד לפי התהום, וכדאי שבמשטרה יתעוררו לפני שיהיה מאוחר".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "צר לנו על דברים המובאים בשמם של גורמים עלומים, שטענותיהם עלומות ולא ברור על מה מסתמכות. באשר לחיפוש באבו סבילה, עם הגעת הכוחות לביצוע חיפוש על פי צו כחוק, החלה התקהלות במקום. הלוחמים השיבו במהרה את הסדר, ביצעו את החיפוש בבית כנדרש ועזבו את המקום.

"מעבר לכך נציין כי לאחר בדיקה, לא נרשמו אירועי אלימות המהווים עילות למעצר, ועל כן תמוהה האמירה של אותם גורמים המובאים בפנייתכם. בנוגע למקרה ההתפרצות, תוך סריקות אבטחה שנערכו בתחנה זוהה חשוד שנמלט ואותרה התפרצות לשתי מכולות. נציין כי לא נגנב דבר ונפתחה חקירה.

"נמשיך להגיב במלוא העוצמה נגד כל מי שיפעיל אלימות נגד שוטרים, לוחמי מג"ב או כוחות ביטחון, תוך מתן גיבוי מלא לשוטרים המבצעים את תפקידם לילות כימים למען ביטחונם של אזרחי ישראל".