זהו, עוד שבוע חלף לו. ועוד איזה שבוע - נאלצנו להתמודד עם סוף העונה של חתונמי וקופה ראשית ביחד יום אחרי יום. אחרי רגעי המשבר והשאלות הקיומיות, הבנתי שאני חייבת להמשיך הלאה, למרות הכל. אז עברתי על רשימת הסרטים והסדרות הפופולריות בנטפליקס, ובחרתי שני סרטים ושלוש סדרות מהן שיקלו על רוע הגזרה. מוכנים?

טירה לחג המולד: A Castle for Christmas


ברוח חג המולד הקרב ובא - הכירו את 'טירה לחג המולד', סרט קומדיה רומנטית מתקתק שיעשה לכם חשק לתלות את הגרביים מעל האח. או המזגן. מה שתחליטו. 

אז מה בתפריט? סופי (ברוק שילדס הנפלאה), סופרת רבי מכר, נוסעת לסקוטלנד כדי לברוח משערורייה בה הסתבכה. כשהיא מגיעה למדינה שמאלצת אותה לעשות פאוז על החיים, היא נשבית בקסמה של טירה מסתורית. נשמע מושלם? כמעט. כדי להפוך את הקשר עם הטירה ליציב יותר מהחיים שלה, תצטרך סופי להתמודד עם דוכס ממורמר שלא מעוניין ברילוקיישן. האם רוח החג תצליח לפייס אותו? מה יגרום לו להותיר לה את הנכס וארבעת כיווני האוויר? 

העלילה לא מאוד הפתיעה אותי, חייבת לומר. אבל, וזה אבל גדול - נכנסתי למוד חורפי וחגיגי, וזה היה לי כיף. פתרון נהדר ליותר מדי מחשבות בראש ולמעט זמן להירגע. הו הו הו.  

טירה לחג המולד (צילום: מתוך נטפליקס)
טירה לחג המולד (צילום: מתוך נטפליקס)

כפית של כסף: Spoiled Brats

ואם בסרטים עסקינן, אקח אתכם הרחק הרחק מאמריקה, היישר לצרפת. הכירו את פרנסיס, אב לשלושה ילדים גדולים, סטלה, פיליפה ואלכסנדר, ועשיר כקורח. בגיל מאוחר מדי, הוא מחליט ללמד אותם להעריך כסף, חרף העובדה שלא ראו תלוש משכורת מימיהם. 

ביום בהיר אחד, הוא עובד עליהם ברמת אמינות שלא מביישת את יגאל שילון, שהלך הכסף. פשוטו כמשמעו. ושמעתה, דברים יעלו כסף, והרבה בהתחשב באיך שהם חיו. 

בצרפתית משובחת, תראו את השלושה הללו עושים את כל הטעויות האפשריות. יבקשו יותר מדי, יקבלו פחות מדי, ובעיקר יאכזבו את אביהם. כל השגיאות האלה, הופכות את הצפייה בסרט למהנה וריאליסטית, בלי נימוסים ובלי שפצורים. כמעט שכחתי - האחים הצרפתים יזכירו לכם שכיף לעבוד, גם בימי השביזות ובפקקים האיומים. 

קאובוי ביבופ: Cowboy Bebop

התחנה הבאה - החלל. 'קאובוי ביבופ', מעין שעטנז של מדע בדיוני, מערבון ואופרת חלל אמריקאית, שהוא עיבוד חדש לסדרה וסרט האנימה באותו שם, שיצא אי שם ב-1998.

כחלק מהמסע בין הכוכבים, תכירו את ספייק שפיגל, ג'ט בלאק ופיי ולנטיין, שלושה ציידי ראשים הרודפים אחרי הפושעים המבוקשים ביותר במערכת השמש. אחרי זמן לא רב הרודפים הופכים לנרדפים, והם מגלים שהעבר שלהם מאיים להחריב את מה שבנו. 

מעבר לכך שמדובר באחלה של סדרה, היא מרעננת. עם כל כמה שכיף בעולם שלנו, מגניב לראות קצת החלל, אבל עדיין להרגיש מחוברים לקרקע. אם תרצו, ללכת בלי ולהרגיש עם. התככים, המזימות וכל הדברים הנפלאים של כדור הארץ לא מתנתקים, ונהנים מכל העולמות, תרתי משמע. 

קאובוי ביבופ (צילום: מתוך נטפליקס)
קאובוי ביבופ (צילום: מתוך נטפליקס)

משפחת מרפי: F is For Family  

משפחת מרפי בעלת השם הלא מבטיח, לא מתפקדת מי יודע מה. ביל ולורה הם הוריהם של קווין, היילי ודבי, ומתגוררים בעיירה נידחת בפנסילבניה של שנות ה-70.

ככל שתצפו ביותר פרקים, תבינו שהמילה מרפי היא רק קצה הקרחון. גסויות, חינוך גרוע, משברי גיל ה-40 ושלל חומרים אסורים לשימוש. כל המתנה הזו ארוזה בעטיפה של אנימציה תמימה לכאורה, אבל בעצם הכי לא. 

משפחת מרפי (צילום: מתוך נטפליקס)
משפחת מרפי (צילום: מתוך נטפליקס)

מלך השוקולד: School of Chocolate

בעודי מדפדפת ברשימת הסרטים והסדרות הפופולריות, אני רואה ערימה של קוביות שוקולד. חשבתי שאני מדמיינת, אבל מדובר בתוכנית בישול, והיא בין הנצפות בכל רחבי ישראל. אז נתתי לזה צ'אנס, ולא הבנתי על מה המהומה. 

למקרה שפספסתם, שמונה תותחים בתחום הבישול לומדים את אומנות השוקולד בהדרכתו של שוקולטייר מוסמך ומפורסם. המצטיין מביניהם יזכו בהזדמנות מטורפת שלא נראתה בתוכניות ריאליטי. 

מלך השוקולד (צילום: מתוך נטפליקס)
מלך השוקולד (צילום: מתוך נטפליקס)

אני מחבבת ריאליטי בישול, מודה ומתוודה, אבל לא היה לי מעניין. מצאתי את עצמי נוזלת מול השוקולד הנוזל, ומתקשה לספוג את כל ההנאה מהתהליך. אם אם מחבבים את הטיפה המתוקה יכול להיות שתחלקו עליי, אבל אם בא לכם משהו להעביר את הזמן עדיף לבהות במקרר, או במיקרוגל. אותו אפקט.