בפרק של המתחזים ששודר אמש (חמישי) שוב נחשפו קורבנות תמימות, לכאורה, שנפלו בפח, על ידי נוכל מתחזה, לכאורה, שהוליך אותן שולל והכל בשם האהבה. על פי התחקיר, שוב עסקינן בנשים גרושות ובודדות, שהפעם זכו לשיחה מפתיעה מרב אלמוני וקשיש, העונה לשם הרב מנחם שמדרה מבית שמש, שמצא להן את זיווג הולם. ואם רב מקובל שאת שמו לא שמעו מעולם, קובע, אז הוא בטח יודע, על זה הרי נכתב המושג זיווג משמיים.

מי הוא הבן זוג האידיאלי שנפל, כך הוצג בתחקיר, כאורח פלא, היישר לידיהן? שמעון בן חמו, איש עסקים עשיר בן 52 שתרם את כספו לבית כנסת, דוקטור לכלכלה, לעיתים גם יוצא משרד הביטחון ואלוף משנה בדימוס, גרוש, טוב לב, ולזה ממש לא ציפיתם - הנכד של הבאבא סאלי. שדודות שדודות הן נופלות לרגליו של אותו פלוני זכר לסב הקדוש ,שהגיח במפתיע לחייהן, בלי אף חשד כי מדובר בשחקן, נוכל, לכאורה, שהתחזה בעצמו לרב המסתורי המשדך, וכך ניהל במקביל מערכות יחסים רבות עם נשים.

חיים אתגר מתעמת עם המתחזה (צילום: צילום מסך מאקו, קשת 12)
חיים אתגר מתעמת עם המתחזה (צילום: צילום מסך מאקו, קשת 12)


תשאלו מה המטרה שלו, לאן הוא חתר, על פי החשד, בתרמית הלא מתוחכמת, בה נפלו נשים רבות, עד עכשיו לא באמת הבנתי, כי לא נעשתה אף גניבת כספים, וככל הנראה מדובר בסיפוק שלו לכבוש נשים. אותו שמעון בן חמו בן ה- 68, שאף אישה לא הבחינה לגילו האמיתי כבר במבט הראשון, שילם אתמול על כל מעשיו כשנחשף, לכאורה, במערומיו על המסך, הודות למנחה חיים אתגר ששוב עשה את עבודת המשטרה והפך לגיבור הקורבנות כמו בעשרות סיפורים אחרים שחשף. אתגר אף גיבש עבור המשטרה ראייה נוספת כשתיעד את בן חמו במצלמות נסתרות מציג לצד ג' תמונת עירום של אחת מקורבנותיו.


הפעם, בניגוד לפעמים אחרות, יש משטרה בסיפור, שתאמינו או לא, עשתה את עבודתה נאמנה וחקרה. החוקרים, כדי להוכיח עד כמה הם עושים את עבודתם נאמנה לאחר שזכו בעברם לביקורת נוקבת, אף הסכימו להתראיין ולפרט על מעשיו הנבזיים של אותו חשוד ועל פעולות החקירה שהתבצעו בתיק.


לתוהים מה עלה בגורל התיק -  הפלא ופלא התיק נסגר ללא כתב אישום, והגבר משוחרר וחופשי לבצע, לכאורה, את זממו מחדש בנשים תמימות אחרות, ולצערי לא חסר כאלו. כמובן שוב באשמת הפרקליטות שמתייחסת, כלאורה, בזלזול לתיקים שאינם עברות מס.

מתנגן וצורם לי המשפט שאמרה הפרקליטה לאחת מהקורבנות שהייתה נחושה לחדש את המאבק: "אם הוא היה לוקח ממך כסף אז היה לנו יותר קל". זה בדיוק כאילו אמרה לקורבן נפגעת עבירת מין שנאנסה, "אם הוא היה גם מפוצץ אותך במכות זה היה יותר קל". כלומר עבירת התחזות והונאה חוזרת, שדינה כשלוש שנות מאסר במקרה, לכאורה, של שמעון, ועבירת הפצת תמונות עירום לא מספיקה להם לגיבוש ראייתי מספיק לכדי הגשת כתב אישום. 

מתוך ''המתחזים'' (צילום: צילום מסך מתוך מאקו)
מתוך ''המתחזים'' (צילום: צילום מסך מתוך מאקו)

אני מוצאת את עצמי כל פעם מחדש נפעמת וזועמת לראות את ההתנהלות הלקויה של הפרקליטות, שלא ממשיכה עם תיק אם אינו בר סיכוי של 100% ניצחון והכל בשם תעודת ההישגים שלהם או העניות שלהם (תלוי איך מסתכלים), הפרקליטות לא נקייה משיקולים זרים והגיע הזמן שהם יתנו את הדין על מעשיהם.

הפרקליטות כבר מזמן הייתה צריכה לפשוט את הרגל או לכל הפחות לעבור רה אורגניזציה. מאות תיקים פליליים שנסגרים מדי שנה, לאחר שנחקרו חודשים על ידי משטרת ישראל, ועבודתם הקשה ירדה לטמיון ברגע, בגלל פרקליטה שלכל הפחות לא עברה על כל דפי החקירה ולכל היותר לא הסתפקה בראיות מגובשות מעל ספק ספיר ובחרה לסגור את התיק כי אין עניין לציבור, או שהראיות לא מספיקות לה.


אבל חשוב לי יותר לחזור לדברים בהם פתחתי את הטור, שוב, כפי שהוצג בתוכנית, נפלו קורבנות נשים על נוכל ערמומי והכל בשם האהבה. שוב ושוב, נשים תמימות שנופלות קורבן בשם האהבה. הדפוס הזה שחוזר על עצמו והפך לנוף שגור בחברה שלנו,  מה זה אומר עלינו הנשים, המין  החלש והמוחלש? למה תמיד הגבר הוא החשוד והנשים הן הקורבנות, מתי אזכה לראות נוכלת ערמומית שעוקצת גברים בזה אחר זה, וואלה מודה שהייתי נהנית לצפות בזה, ובתוך תוכי עד כמה שזה אסור ולא חוקי אפילו הייתי גאה בה.


ואולי השידור החשוב של מתחזים ועבודתו הנאמנה והיוצאת דופן של אתגר, שותלים רעיונות בראשם הקרימינלי של גברים שצופים במתחזים, ובמקום ליצור הרתעה בעצם החשיפה של אתגר, נוצר רק כדור שלג של עוד ועוד מקרים של גברים עלובים שלוקחים דוגמא מהמסך. ואולי הגיע הזמן נשים יקרות שנפסיק להיות קורבנות, בטח ובטח לא בשביל אהבה, וניקח אחריות על קבלת ההחלטות שלנו, ופשוט נהיה יותר זהירות.