חברת אקסלרייט (Exelerate) פתחה את מערכת ניהול התנועה ״פלקון״, בה נעשה שימוש יחד עם אלגוריתם בשם גו גרין (GO GREEN), באמצעות בינה מלאכותית, כדי להפחית באופן משמעותי את הפקקים בכבישים מרכזיים ובתוך הערים הגדולות.

בחברה הסבירו כי ניסוי באלגוריתם והפעלתו בצמתים בזמן במהלך עומסי תנועה הביא לשיפור התנועה והעלה את זרימת התנועה בצמתים בהם האלגוריתם הופעל בצורה ניכרת. האלגוריתם פועל בזמן אמת ויודע לנתב את תנועה לזרועות פחות עמוסות לצד ניהול זמני האורות הירוקים.

בקר ומפעיל המערכת יכול להגדיר לאלגוריתם כביש ראשי וצמתים לפי חשיבות וסדרי עדיפויות, כך האלגוריתם לומד את האזור, אופי התנועה באזורים הללו ויודע מראש לאמוד את העומס שקיים בזמן נתון. על ידי הלמידה האקטיבית של האלגוריתם, המתאפשרת באמצעות בינה מלאכותית הוא מסוגל לנתב את התנועה לצמתים עמוסים פחות. 

מהחברה נמסר כי ההפעלה של האלגוריתם בצומת הטייסים, הסמוך לנתב"ג בו נפגשים כביש 40 עם כביש 461 ובצמתים סמוכים לו הצליח להוריד את עומסי התנועה באזור זה בכמעט 40 אחוזים. "האלגוריתם מתיישב כשכבה על מערכת ומעביר זמנים של רמזור ירוק לא מנוצל למקומות שכן צריכים אותו. במידה ותיעשה פיתוח תשתיתי ראוי לצד קידום מערכת התחבורה הציבורית, נתוני ההצלחה של האלגוריתם צפויים לעלות בצורה משמעותית", הדגישו.

זיו נוימן, מנכ"ל Exelerate, הוסיף: "האלגוריתם יודע להתממשק לכל מערכות התחבורה השונות ומטרתו לשבת על מערך הרמזורים עליה הוא מופקד, לצפות, לחזות ולתפעל כדי להגיע לאופטימיזציה מקסימלית".

הוא הדגיש כי: "זהו אינו פתרון קסם לעומסים בכבישים אבל הניסוי באלגוריתם שלנו בהחלט הוכיח שביכולתו להפחית עומסי תנועה וכך לשפר בצורה משמעותית את חווית הנסיעה של הישראלים, להוריד את משך הזמן שלהם בדרכים בכל בוקר וכמובן להפחית גם בזיהום. העלות למשק של עומסי התנועה על בסיס הזמן שאזרחים תקועים בפקקים מוערך ב-25 מיליארד שקלים בשנה".