ארבעה בני משפחה, תושבי השומרון, נפגעו בהתנגשות בין רכב ישראלי ופלסטיני בכביש 465 סמוך לצומת עופרים שבבנימין. מותם של ילד בן שש ושני צעירים פלסטינים נקבעו בזירה, שלושת הפצועים הנוספים, אישה בת 34 בהריון במצב קשה מאוד, גבר בן 30 הסובל מפציעה מערכתית וילדה בת תשע במצב אנוש, פונו באמצעות אמבולנסים ומסוק צבאי לבתי החולים בלינסון ושיבא בתל השומר.

מנהל מרחב ירקון במד"א דורי חיים סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד עם מעורבות רכב ישראלי ופלשתינאי. הצוותים הגדולים של מד"א וכוחות הרפואה של צה"ל שהגיעו למקום החלו מיד בבדיקות רפואית לפצועים שהיו לכודים ברכבים. שני פצועים פלשתינאים היו מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רופא צבאי קבע את מותם. מהרכב השני חילצנו בסיוע כוחות הכיבוי ארבעה פצועים, ילד כבן שש היה ללא סימני חיים ולאחר בדיקות רפואיות בשטח נקבע מותו".

"ילדה כבת תשע שהייתה מחוסרת הכרה סבלה מפגיעה אנושה, היא הייתה ללא דופק וללא נשימה ולאחר פעולות החייאה ממושכות היא פונתה לבית חולים בלינסון כשמצבה קריטי, גבר ואישה בשנות ה-30 שנפגעו באורח קשה מאוד היו בהכרה מעורפלת, העברנו אותם לניידות לטיפול נמרץ ופינינו אותם במצב קשה מאוד לבתי החולים שיבא בתל השומר ובלינסון", הוסיף.

מזירת התאונה בכביש 465  (צילום: דוברות כב''א)
מזירת התאונה בכביש 465 (צילום: דוברות כב''א)


כוחות משטרה שהגיעו לזירה חסמו את ציר התנועה ופתחו בחקירת התאונה. מחקירה ראשונית עולה כי הרכב הפלסטיני שהגיע מדרום לצפון ביצע ככל הנראה פרסה בקו הפרדה רצוף, רכב ישראלי שהגיע מהנתיב הנגדי התנגש בדופן של הרכב הפלסטיני שביצע פרסה. עוד עולה מהחקירה כי מבדיקת הרכב הפלסטיני מדובר ברכב "משטובה"- רכב שהורד לפירוק ואסור בשימוש.

מזירת התאונה בכביש 465  (צילום: דוברות המשטרה)
מזירת התאונה בכביש 465 (צילום: דוברות המשטרה)

רב פקד גליל אליהו, קצין בוחני התנועה של מחוז ש"י ציין כי "מיד עם קבלת הדיווח על התאונה הגענו למקום והתחלנו לבצע פעולות לאיסוף ממצאים ראשוניים ולברור נסיבות התאונה. גם בשעה זו אנו פועלים בשטח במטרה למצות את חקירת נסיבות התאונה הטרגית".

לוחמי אש שהוזעקו למקום גם כן, פעלו לחילוץ שני לכודים בתאונה. להב ליאור אלקריף סיפר כי "עם ההגעה למקום זיהינו תאונת דרכים קשה מאוד, פצועים בדרגות פציעה שונות ולצערי אף הרוגים אשר שניים מהם לכודים בשני כלי רכב שונים. לאחר הערכת מצב ביצענו פיצול של הצוותים לצורך ביצוע פעולות חילוץ בזמן הקצר ביותר. עקב אופי הפגיעות ברכבים החילוץ מורכב ביותר וממושך". 

מוקדם יותר היום, גבר כבן 50 נהרג בהתהפכות רכב בכביש 40, סמוך לצומת אוהלים שמדרום לבאר שבע. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה שבסופן נאלצו לקבוע את מותו. 

מזירת התאונה בכביש 40 (צילום: דוברות המשטרה)
מזירת התאונה בכביש 40 (צילום: דוברות המשטרה)

רופא כונן במד"א ד"ר רמי אברמסקי, סיפר: "ראינו רכב הפוך ובסמוך אליו שכב הגבר כשהוא מחוסר הכרה עם חבלת ראש קשה מאוד, ללא דופק וללא נשימה. התחלנו לבצע בו פעולות החייאה שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו."

כמו כן, נקבע מותו של גבר בן 47 שהתהפך עם טרקטור בדרך עפר בין היישוב עראבה לכביש 7955. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו למרכז הרפואי לגליל בנהריה במצב אנוש, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.