בית המשפט העליון בברזיל הורה על פתיחת חקירה נגד הנשיא, ז'איר בולסונרו, בגין הפצת "פייק ניוז" על כך שאנשים חוסנו נגד נגיף הקורונה בעלי סיכון גבוהה יותר להידבק באיידס. 

הצהרותיו של הנשיא הברזילאי הופצו באמצעות שידור חי ברשתות החברתיות בחודש אוקטובר האחרון. לאחר מכן, הוא הושעה באופן זמני מפייסבוק ויוטיוב, בעקבות התגובות הזועמות.

שופט בית המשפט, אלכסנדר דה מוראס, פתח בחקירה בתגובה לבקשת הוועדה הפרלמנטרית של המדינה, שעקבה אחר התנהלות הממשל הברזילאי ביחס לנגיף. כמו כן, בולסונארו ידוע כמי שהטיל ספק בסכנות הטמונות בנגיף ואף הרתיע אזרחים מלהתחסן, חרף המצב הקשה במדינה ומספר הקורבנות שנגבו בעקבות הנגיף. 

הוועדה הפרלמנטרית הצליחה להוכיח, באמצעות מסמכים, כי הממשל סירב ל-81 פניות לפחות מצדה של חברת התרופות פייזר, כבר בשנת 2020. על פי תוכנית האו"ם להתמודדות עם נגיף האיידס, חיסוני הקורונה כפי שאושרו על פי הרגולטורים, בטוחים למרבית האנשים, כולל אלו הנושאים את נגיף האיידס. 

בולסונרו הוא הנשיא היחיד החבר בפורום ה-G-20 שהצהיר כי איננו מחוסן לנגיף הקורונה. אך למרות זאת, כמו גם העיכוב של ברזיל במבצע החיסונים, כ-60% מאוכלוסיית המדינה חוסנו לחלוטין, כך על פי נתוני משרד הבריאות המקומי.