בתיעוד שהופץ הערב (שבת) ברשתות החברתיות של פיגוע הדקירה שאירע בעיר העתיקה בירושלים, נראה לכאורה ירי במחבל כשהוא כבר שכוב על הרצפה. הסרטון עורר סערה ציבורית, כאשר חברי הכנסת מהרשימה המשותפת גינו את האירוע ברשתות החברתיות, אך בהמשך זכו הלוחמים לגיבוי כמעט מלא מכל קצוות המערכת הפוליטית.

פיגוע דקירה בכיכר שכם, קרדיט: רשתות חברתיות

ראש הממשלה, נפתלי בנט, גיבה את הלוחמים: "הלוחם והלוחמת פעלו באופן מהיר ונחוש מאוד, כמצופה משוטרי ישראל, אל מול מחבל שניסה לרצוח אזרח ישראלי. אני מבקש למסור להם את מלוא הגיבוי. כך היה מצופה מלוחמינו לפעול וכך הם פעלו. אסור לנו לאפשר לעיר הבירה שלנו להפוך למוקד של טרור".

שר החוץ יאיר לפיד מסר: "מחזק את כוחות הבטחון ולוחמי מג"ב שפעלו הערב מהר, חתרו למגע בנחישות והביאו לסיום אירוע הטרור הנפשע בשער שכם, ולהצלת חיים. מגבה לחלוטין את הלוחמות והלוחמים שלנו. לא ניתן למחבלים להשתולל ברחבי ירושלים ובכל מקום אחר בארץ. מאחל החלמה מהירה לפצוע מאירוע הדקירה".

השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, צייץ בתגובה לפיגוע: ״הסרטון מזירת הפיגוע הערב מציג 50 שניות בהן חוצה מחבל מעבר חצייה, תוקף מספר פעמים חרדי, ממשיך ונע אל עבר שוטר מג"ב תוקף אותו עד הרגע שהשוטרים יורים עליו. שנייה או שתיים לאחר הירי הראשוני היה על השוטרים לקבל החלטה האם המחבל שנפגע עומד להפעיל חגורת נפץ. 'כשיש ספק אין ספק'".

שר האוצר אביגדור ליברמן כתב: "הפיגוע בירושלים הערב הוא אירוע טרור אכזרי ובלתי נסבל. אני מגבה את כוחות הביטחון שפעלו כמצופה מהם, במהירות ובנחישות ומאחל להחלמתו המהירה של הפצוע".

שרת הפנים איילת שקד כתבה: "לוחמי מג"ב עומדים בקו החזית ואנחנו עומדים מאחוריהם. החלמה מהירה לפצוע".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון (תקווה חדשה) כתבה: "החלמה מהירה לפצוע בפיגוע בירושלים. לוחמי המג"ב שניטרלו במהירות את המחבל ראויים להערכה".

שר התיירות יואל רזבוזוב (יש עתיד) התייחס גם הוא לדברים: "בזמנים כאלה עלינו לחזק את כוחות הביטחון שפעלו במהירות ובנחישות ומנעו אסון כבד. בזמן הסכנה, מחבל שבא לקחת חיים דינו מוות. את העיסוק בטוהר הנשק יש להתחיל רק כשכל חיילינו חוזרים לבסיסם. אזרחי ישראל יכולים לישון בשקט כשלוחמי ולוחמות מג"ב עומדים על המשמר. תודה. מאחל רפואה שלמה לפצוע".

שר התפוצות ד״ר נחמן שי מסר: ‏״לא להתבלבל, היה כאן פיגוע ונסיון לרצח. ‏רק בשבוע שעבר נרצח אלי קיי ז״ל. מציע, לפני שקופצים ומכריזים הכרזות, לבצע בדיקה קפדנית של נסיבות הירי על המחבל. אין מקרה אחד דומה למשנהו. ‏מג״ב, משטרת ישראל, שב״כ ראויים להערכה על הדבקות במטרה ועל הנחישות במאבק בטרור".

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) כתב: "משבח את כוחות מג״ב ירושלים על הפעולה הזריזה והמקצועית לניטרול המחבל בן העוולה. מגיע להם צל״ש על התגובה המהירה. מאחל החלמה מהירה לצעיר שנפצע באורח בינוני בפיגוע. שנדע שבוע שקט".

ח"כ מרב בן ארי (יש עתיד) כתבה: "לוחמי ולוחמות מג"ב נמצאים כל יום בקו הכי מסוכן במדינה, הם אמיצים ונחושים ויש להם את הגב שלנו לפעול ולחסל מחבלים. מגבה באופן מלא את הלוחמים שחתרו למגע, ניטרלו את המחבל ובכך מנעו פגיעה בחפים מפשע, החלמה מהירה לפצוע. עם ישראל מאחוריכם. שבוע טוב".

יוצא דופן בקואליציה היה השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג', שכתב: "אל מול ניסיון רצח, יש לירות בתוקפים כדי להציל חיי אדם, לא כדי לקחת את חייהם שלהם כשאינם מהווים עוד סכנה. אם התמונה המשתקפת מהסרטונים משער שכם נכונה, לא מדובר רק בהפרה של הוראות הצבא והמשטרה, אלא גם במעשה שמבטא אדישות לחיי אדם שראוי שייחקר".

יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו מסר: "אני מתפלל לשלום הפצוע בפיגוע היום בירושלים ומבקש לשבח את הפעולה של כוחות מג״ב שנטרלו בגבורה את המחבל. גאה בכם!".

ברשימה המשותפת מיהרו לגנות את הירי במחבל השרוע. ח"כ אחמד טיבי מסר: "'ניטרול' הוא מכבסת מילים. זוהי הוצאה להורג בדם קר, ווידוא הריגה לפצוע ששרוע על האדמה ולא מסכן איש. בנוסף מנעו ממנו טיפול רפואי ראשוני למרות שצוות רפואי היה בשטח עד הוא מת. זה נורא. זה דורש חקירה".

חבר הכנסת עופר כסיף כתב בחשבון הטוויטר שלו: "עוד הוצאה להורג ללא משפט שנקלטה בעין המצלמה. ירי באדם פצוע או שרוע שאינו מהווה סכנה, יהיה מעשהו אשר יהיה, הוא פשע מלחמה בעליל".

חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן התייחסה גם היא לדברים: "פעם דיברו על 'ניטרול'. הוא על האדמה ומבצעים בו וידאו הריגה. הוצאה להורג של אדם שלא מהווה יותר איום - היא פשע איום ונורא. זו המציאות שהכיבוש מייצר".

מנגד, בימין מיהרו לתמוך בלוחמי מג"ב. ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד), השר לביטחון הפנים לשעבר, מסר: "לוחמי מג"ב שחיסלו את המחבל בירושלים צריכים להיות מוזמנים ללשכת שר הבט"פ לקבלת תעודת הערכה, כפי שעשיתי פעמים רבות במשך כהונתי. אני משבח אותם ואת כל השוטרים והלוחמים החותרים למגע ומחסלים את המחבלים בזירת הפיגוע, כך בדיוק צריך להסתיים אירוע. החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצוע".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ': "מאחל רפואה שלמה לפצוע מפיגוע הדקירה בשער שכם ומגבה באופן מוחלט את לוחמי מג"ב שהגיבו נכון וחיסלו את המחבל וניטרלו את הסכנה".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר: "מצדיע לשוטרי מגב שהרגו את המחבל, מגיע להם צל"ש ולכל המצקצקים, גם כשמחבל שוכב על הרצפה, הוא מהווה סכנה ויכול להפעיל מטען חבלה. אני משבח את לוחמי מג"ב על פעילותם המהירה בנחישות ובמהירות, שהרגו את המחבל המתועב, וצריך שיהיה ברור לכולם, שמחבל שיוצא לרצוח יהודי יהרג במקום".

גם חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) כתב בחשבון הטוויטר שלו: "שבוע טוב.. לכוחותנו שלום. זה מה שחשוב. אם המדינה שלנו לא תדע להעניק גיבוי ללוחמים וללוחמות שלה, שלומם של אזרחי ישראל יהיה בסכנה".

גם במשטרה גיבו את הלוחמים. המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי ביקש לזרז את פעולות בדיקת האירוע וגיבה באופן מלא את הלוחמים. "האירוע של שלום צ'רלי שלוש ז"ל ואירועים נוספים לימדו אותנו שחייבים להביא לניטרול מלא של מחבל במהלך אירוע שמתרחש וזה בדיוק מה שעשו היום לוחמי מג"ב בתגובה מהירה ונחושה לפיגוע נגד האזרח ולניסיון לפגע גם בהם".

"באירוע טרור הלוחמים והשוטרים נדרשים לקבל החלטה בשבריר שניה והם קיבלו את ההחלטה הנכונה. הלוחמים הללו לא לבד. אני נותן גיבוי מלא לפעילותם ואנו כמשטרה נעמוד לצידם, נסייע ונעזור בכל שנידרש. שוטרי ולוחמי משטרת ישראל פרוסים בימים אלה בכל רחבי הארץ תוך התמודדות חסרת פשרות בפשיעה ובטרור ואני חוזר על מה שאמרתי באום אל פחם - מי שיבקש לפגוע ולפגע בשוטרים ואזרחים, ידע שדמו בראשו", אמר. 

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן גיבה את הלוחמים ואמר בתגובה לפיגוע: "בימים האחרונים נעשו מספר ניסיונות ע״י מחבלים לפגוע בלוחמים ובאזרחים. הלוחמים והלוחמות פעלו בצורה נחושה, חתרו למגע וסיימו את האירוע בכך שמנעו פיגוע גדול יותר באזרחים ובלוחמים".

"אני מגבה באופן מלא את הלוחמים שהגיבו כנדרש לאירוע והביאו לנטרולו של המחבל ומנעו ממנו פגיעה נוספת בלוחמים ואזרחים שהיו במקום. ישנה הערכות גדולה עם פריסה רחבה של כוחות משמר הגבול ברחבי הארץ ובירושלים בפרט וזאת בכדי לתת ביטחון לתושבים,
הלוחמים ימשיכו לעמוד על המשמר באופן מקצועי ונחוש. כחיל מקצועי נלמד את הפרטים המדויקים כמו בכל אירוע", הוסיף.

תיעוד מזירת הפיגוע בירושלים: שימוש לפי סעיף 27א'. צילום הוידאו מהפיגוע בירושלים בכתבה זו נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר/עיתון זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]