בכיר במשרד החוץ האמריקאי התייחס היום (שבת) לשיחות הגרעין בין איראן למעצמות בווינה ואמר כי איראן חזרה בה מכל הפשרות להן הסכימה בששת סבבי השיחות הקודמים על החייאת ההסכם מ-2015, והוסיף כי היא אף "כייסה" פשרות שעשו אחרים ודרשה יותר בהצעותיה האחרונות. בתוך כך, כלי תקשורת באיראן דיווחו כי פיצוץ נשמע בסמוך למתקן הגרעין בנתנז. ב"רויטרס" דווח כי המשטר האיראני טוען כי הפיצוץ נשמע כחלק מניסוי טילים.

לדבריו, איראן ממשיכה להאיץ את תוכנית הגרעין שלה בדרכים "פרובוקטיביות למדי", ואפילו סין ורוסיה נדהמו כמה רחוק איראן חזרה בה מהצעותיה בשיחות בשבוע שעבר בווינה.

"ארה"ב לא יכולה לקבל מצב שבו איראן מאיצה את תוכנית הגרעין שלה בעודה גוררת את רגליה במשא ומתן", אמר. "איראן ממשיכה להאיץ את תוכנית הגרעין בדרכים פרובוקטיביות למדי ונראה שהיא מאמינה שהיא יכולה להאיץ את התוכנית הגרעינית לבניית מינוף או להשיג סטטוס סף גרעיני, זו לא טקטיקת משא ומתן שתעבוד. ארה"ב מתכוננת לעולם שבו חזרה לעסקת הגרעין אינה אפשרית". 

"ארה"ב לא יודעת מתי יתקיים סבב השיחות הבא, התאריך משנה פחות מהאם איראן תחזור ברצינות בנוגע למשא ומתן", הוסיף. "ארה"ב עדיין רוצה להחיות את הציות להסכם הגרעין של איראן, אבל זה לא יכול להימשך לנצח. אם נגיע למסקנה שאיראן הרגה את הסכם הגרעין, היינו מניחים שיגיעו עוד סנקציות", סיכם.