קראו לו פרנסיס, אבל ספק גדול אם הוא סובב את ראשו כאשר פנו אליו בשם הזה. הוא נחשב לאליל הנוער בשנות ה־40 ולמודל חיקוי לבני נוער רבים. הוא נחשב לאחד מזמרי הפופ הגדולים ביותר בכל הזמנים ולאורך השנים הוציא מעל 50 אלבומים שנמכרו בכ־250 מיליון עותקים בכל העולם. בנוסף, הוא היה שחקן קולנוע מפורסם וזכה בפרס האוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר.

הוא נולד בניו ג'רזי, למשפחה של מהגרים מאיטליה. אמו הייתה מיילדת שניהלה מביתה עסק לא חוקי של הפלות ונעצרה בשל כך. אביו היה כבאי. הוא הגיח מבטן אמו ללא נשימה, לאחר שנשלף באמצעות מלקחיים. הרופא שיילד אותו העריך שהוא מת והניח אותו על השולחן במטבח. מי שטיפלה בו ורחצה אותו לאחר לידתו הייתה סבתא שלו.

במשך שנים הוא סבל מתסביך נחיתות גופני. הוא התנשא לגובה של 1.71 מ' ולכן נהג להשתמש בנעליים מגביהות.

הוא לא סיים את לימודיו בתיכון בגלל התנהגות פרועה. הקריירה האמנותית שלו התחילה בשנת 1935 כשאמו שכנעה להקת זמרים לצרף אותו אליה. הלהקה זכתה להצלחה וקיבלה חוזה הופעות לחצי שנה על במות ובתוכניות רדיו בארצות הברית. זאת לא העבודה היחידה שאמו סידרה לו. בסוף שנת 1935 היא סידרה לו גם עבודה במלצרות ותפקיד של מנחה, ועל עבודתו הוא קיבל 16 דולר בשבוע.

לא מעט מעשים לא כשרים נקשרו בשמו, אבל אף לא אחד מהם הביא לכך שישב במאסר. בגיל 23 הוא נעצר בעוון שידול וניאוף של אישה, שמאוחר יותר התברר שהייתה נשואה. הוא העביר 16 שעות במעצר ושוחרר בערבות של 1,500 דולר. אדגר הובר, ראש ה־FBI דאז, פתח נגדו תיק בגין קשריו לכאורה עם המאפיה.

הוא היה נשוי ארבע פעמים, ואף לא אחד מנישואיו האריך ימים. הוא העדיף קשר בלתי מחייב עם יצאניות, ואהב את שולחנות ההימורים של לאס וגאס. הייתה טבועה בו אלימות שהתפרצה כאשר הוא הגזים בשתיית אלכוהול, ובאחד המקרים הוא ניסה להצית את הווילונות בלובי של בית מלון בלאס וגאס שבו התארח.

בשנות ה־60 הוא הגיע לישראל במטוסו הפרטי כדי לערוך כאן מופעי התרמה להקמת מרכז נוער יהודי־ערבי בנצרת. הוא מת במאי 1998 ונקבר ליד הוריו בבית קברות בקתדרל סיטי.

אתם מוזמנים לגלות:
מי האיש?

פתרון החידה הקודמת:
האיש שנולד בשם אליעזר הכהן, מעולם לא נישא ונחשב רודף שמלות, הוא הזמר היהודי־קנדי ליאונרד כהן שהלך לעולמו ב־2016.