הסערה הציבורית סביב הירי במחבל: ההחלטה של מח"ש לחקור באזהרה את לוחמי מג"ב שנטרלו את המחבל שביצע את הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים, "זכתה" לביקורת רבה. גורמי אכיפה לשעבר וארגונים פוליטיים, טענו כי לנוכח האירוע החמור לא היה מקום לחקירה, ולא בכדי המשטרה ומג"ב נותנים גיבוי מלא לשוטרים ומבטיחים ייצוג משפטי לשניהם על מנת שהאירוע יסתיים מהר.

מול גל הביקורת הזה מנסים במח"ש להסביר את ההיגיון מאחורי ההחלטה לחקור את השניים עוד הערב, וטוענים כי חרף העובדה שקשה אולי להבין את ההחלטה, היא עדיין ראויה ולגיטימית. גורמים במח"ש הבהירו כי הליך החקירה, בו נדרשו הלוחמים שירו במחבל שביצע את פיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים, הוא סטנדרטי. הם הוסיפו כי התזמון אמנם חריג, אך נעשה על מנת למנוע לזות שפתיים.

לדבריהם, במקרים בהם מתבצע שימוש בנשק ויש הרוגים מח"ש פותחת בחקירה. ועל כן, על מנת להימנע משיבוש חקירה, הלוחמים נחקרו כבר הערב תחת אזהרה ושוחררו בסיום החקירה. לצד זאת, הובהר כי אין בעצם החקירה כדי להעיד על חשד נגדם, והסרטונים מצביעים על כך שהמחבל היה חמוש בסכין גם כשהיה שכוב על הקרקע.

"ממילא בכל אירוע שנעשה בו שימוש בנשק של שוטר ויש קורבן שמוצא את מותו, נפתחת חקירה במח"ש. במקרה הזה, שלל סרטונים זלגו כבר החוצה לרשתות ולכן היה חשוב, במקום לשלוח את השוטרים למלא דו"ח פעולה, להביא אותם למח"ש, לחקור אותם ולקבל מהם את הפרטים בזמן אמת, הכי סמוך לאירוע. אנחנו מבינים את הביקורת, אבל אין בחקירה הזו כדי לקבוע חלילה מידת אשמה לשוטר או לשוטרת", הבהירו גורמים במח"ש.

נבהיר כי במקרים לא מעטים בהם נחקרו שוטרים במקרים דומים הסתיימה החקירה בלא כלום, והשוטרים הושבו לפעילות רגילה.

ארגון "עד כאן" מסר בתגובה לחקירת לוחמי מג"ב: "חקירתם של לוחמי מג"ב אשר ניטרלו את המחבל היא יריקה בפרצופם של כל חיילי צה"ל ושוטרי ישראל. צעד זה מהווה פגיעה אנושה ביכולת הלחימה בטרור של ישראל. מחבלים יש לחסל ושני שוטרים אלה ראויים לכל הוקרה ולא לחקירה".

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר מסר בתגובה לדברים: "כשפגעו בנער היהודי אהוביה סנדק ז"ל, מח"ש לא חקרו את האירוע במשך שלושה ימים, וגם כאשר השוטרים הגיעו, סירבו לחקור אותם באזהרה, לעומת זאת כאן שמדובר בנסיון לפיגוע רצח, מח"ש ממהרת לחקור והמסקנה המתבקשת היא שאין צורך במחלקה לחקירת שוטרים וצריך לסגור את מח"ש שהפכה להיות גוף מוטה, לא אובייקטיבי שפועל נגד אינטרסים של העם היהודי".