לרגל יום ההתנדבות הבינלאומי, שחל היום, בדקה המועצה הישראלית להתנדבות את ההרגלים בישראל, ומהנתונים, שמתפרסמים הבוקר ב"מעריב", עולה כי 28% מהישראלים מעל גיל 18 – כ־1.9 מיליון אנשים - מתנדבים בשנה האחרונה באופן קבוע. 70% מהם פועלים כך בתדירות של בין פעם בשבוע לפעם בחודש. אף שעל פי הנתונים בעולם נשים נוטות להתנדב יותר מגברים, בישראל המצב מעט שונה - ו־31.4% מהגברים מתנדבים לעומת 24.8% שמתנדבות.

אחד מהגברים הללו הוא גולן בן דוד (47), נשוי ואב לילדה מקרית אונו, שחיפש לעשות משהו בעל משמעות ולתרום לקהילה וכך נתקל בתוכנית "נפגשים".

התוכנית שייכת למחוז המרכז במכבי שירותי בריאות, והיא מכשירה מתנדבים שתפקידם להגיע לבתי המטופלים ולסייע לקשישים בודדים. הסיוע ניתן למטופלים המאותרים על ידי צוותים רב־מקצועיים.

בן דוד, שלקח חלק בתוכנית, טיפל בקשיש בשם חיים וילד (87) מגני תקווה במשך כשנה וחצי. הוא ביקר מדי שבוע בביתם של חיים ואשתו דינה, ונוצר קשר חם והדוק עם בני הזוג. בין היתר סייע המתנדב לקשישים בעבודות בית קלות, קניות ובילויים ביתיים.

לפני כשנה נפטר חיים וילד, ובן דוד החליט להמשיך ולסייע לאלמנה בת ה־86, שנותרה לבדה. זאת לאחר ששניים מילדיהם של הזוג נפטרו בגיל צעיר ממחלת הסרטן. בנה הצעיר של וילד נכה ונזקק לטיפול צמוד.

גם בתקופת הסגרים בשל הקורונה, הצליח בן דוד לשמור על קשר הדוק עם וילד, ואת הקניות שערך עבורה הניח ליד דלתה מדי שבוע.

למרות רגעים לא קלים, וילד בוחרת להסתכל על הצד האופטימי בחיים: "בחרתי להמשיך לשמוח ולראות את נקודות האור למרות הכאב והעצב", היא מספרת. "אחת מנקודות האור הללו הוא גולן, שאני משתפת בבעיות שלי והוא מהווה עבורי אוזן קשבת".