ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (ראשון) להתפשטות וריאנט האומיקרון בישראל, ואמר במהלך ישיבת הממשלה כי "אנחנו נמצאים באי ודאות והמידע שנכנס סותר. הזמן לפעולה מהירה הוא עכשיו - זה הפרדוקס של מגפות". הוא הדגיש: "צריך לפעול כשעדיין לא רואים את הבעיה. זה כמו ראש עיר של עיר על החוף, והוא מקבל מידע שעוד חמישה ימים יגיע צונאמי. הוא קורא לציבור להתרחק, והציבור לא מבין כי המצב נראה טוב".

בנט הוסיף: "אנחנו לא רוצים להקשות סתם מעבר למה שצריך, בסבירות גבוהה שמי שמחוסן בבוסטר יהיה מוגן מתחלואה קשה. לא בטוח, אבל בסבירות גבוהה". לדבריו, כל שבוע דחייה זה שבוע שאנחנו יכולים לחסן, כל שבוע זה זמן שמודרנה ופייזר מתקדמות עם החיסון.

בנט בישיבת הממשלה: "איראן חייבת להתחיל לשלם מחיר על ההפרות שלה"

בהמשך הישיבה, התגלעו מספר חילוקי דעות בין השרים המשתתפים, כאשר השרה פנינה תמנו שטה אמרה: "חסמנו את אפריקה, והחרגנו רק מדינות לבנות. האם קיבלנו תלונות בנושא?". השר יאיר לפיד השיב כי "לא מזהים בעיה כזו". תמנו שטה הגיבה כי "לא היה תקדים שסוגרים יבשת שלמה". 

בנט: "המציאות היא שלפני שבועיים היו באפריקה מאות נדבקות, ועכשיו יש אלפים. יש עלייה בתחלואה ובילדים המאושפזים. אנחנו מנסים לחדד משתנים, אולי יש מאפיינים ייחודיים לאפריקה שפה אין, אבל אנחנו לא יודעים".

בנט על וריאנט "אומיקרון" (צילום: רועי אברהם /לע"מ)

השרה יפעת שאשא ביטון: "העדויות כרגע שהמחלה היא קלה".

בנט: "אנחנו צריכים להפגין זהירות. באוסטרליה פרסמו שהזן הוא קל, אבל צריך להיזהר, כי תמיד בהתחלה זה קל והתחלואה הקשה מגיעה אח"כ. מה שבטוח זה שצריך לחסן ולחסן". 

השרה קארין אלהרר: "הבעיה היא לא רק המחלה אלא הפוסט קורונה".

בנט: "זו נקודה חשובה, יש אנשים שנהרסו להם החיים". 

השר אלעזר שטרן: "יש דרגה של זרים, דרגה של ישראלים ואני חושב שצריך גם דרגה של ארגונים ישראלים". 

השרה איילת שקד: "עולים, עולים. יש קמפיין של נשים בהריון שרוצים שהמשפחה שלהן בחו"ל יבואו לארץ". 

השרה מירב כהן: "פורסם שיש הקלות בדרך. זה נכון? שהציבור לא יתבלבל".

בנט: "אין כרגע הקלות. אנחנו בוחנים את זה מדי יום ביומו".