האומיקרון בישראל: נכון להיום (ראשון) זוהו 11 מקרי קורונה מאומתים שנחשפו לווריאנט החדש, אומיקרון. ישנם עוד 24 מקרים שמוגדרים כ"חשד גבוה" לחשיפה לאומיקרון, אך תוצאות הריצוף הגנטי שלהם טרם התקבלו. בנוסף קיימים 14 מקרים נוספים, המוגדרים "בחשד נמוך" (דגימות שהוגדרו כחיובי גבולי) ונשלחו לבדיקה חוזרת.

מבין 11 המאומתים ישנם 7 מחוסנים, חלקם אף קיבלו בוסטר, וארבעה לא מחוסנים, כולם בני משפחה אחת ששבה מדרום אפריקה. בין המאומתים ישנם מאומתת מחוסנת באסטרהזניקה ששבה ממלוואי, מאומתת מחוסנת בפייזר כולל בוסטר ששבה מדרום אפריקה, מאומת מחוסן בפייזר כולל בוסטר ששב מאנגליה, ושני מאומתים מחוסנים בפייזר כולל בוסטר ששבו מצרפת. המאומת העשירי הוא מחוסן מודרנה כולל בוסטר ששב מארה"ב, והמאומת ה-11 הוא מחוסן פייזר כולל בוסטר, שנדבק בעקבות מגע של שב מדרום אפריקה. 

כאמור, קיים חשד גבוה לעוד 24 מקרים של חשיפה לווריאנט, בהם 16 לא מוגנים - כלומר לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון - ושמונה מהם מוגנים. מתוך אותם 24 מקרים, 12 הם חוזרים מחו"ל או מגעים של חוזרים מחו"ל, ו-12 לא שהו בחו"ל לאחרונה. 

סך המאומתים והמקרים ב"חשד גבוה" עומד על 35 מקרים. מתוך הנדבקים הלא מוגנים, תשעה פיתחו סימפטומים ו-10 ללא סימפטומים. מבין המוגנים ישנם שלושה עם סימפטומים ו-11 ללא סימפטומים. שני מקרים נמצאים בסטטוס "לא ידוע". 

בתוך כך, ראש צוות המומחים של קבינט הקורונה, פרופ' רן בליצר, הזהיר מפני שאננות מול הווריאנט החדש, ופרסם בחשבון הטוויטר שלו נתונים מבריטניה לפיהם הזן החדש מתפשט באוכלוסייה על אף רמת החיסוניות הגבוהה, שמתקרבת ל-70%. 

לפי הנתונים שפורסמו, נראה כי מספר החולים בווריאנט האומיקרון בבריטניה עלול להיות מוכפל בתוך פחות משלושה ימים, כאשר הערכות גסות שעשו האיחוד האירופי וגופים נוספים מציעות קצב צמיחה דומה ומהיר מאוד. "הצמיחה המהירה של אומקירון בבריטניה, ש-68% מאוכלוסייתה מחוסנת, מוסיפה דאגה נוספת מעבר למה שאנו רואים בדרום אפריקה", נכתב בציוץ ששיתף בליצר. 

"אני משתדל לא לחלוק את עשרות הפרשנות שאני קורא מדי יום על אומיקרון", כתב בליצר, "אבל המידע מבריטניה, ככלל, הוא מידע אמין באיכות גבוהה ממדינה מחוסנת היטב ונראה שכמו בדרום אפריקה, גם כאן קצב ההתפשטות מהיר - הכפלה מדי מס׳ ימים". 

הוא סיכם והדגיש: "הכל מאד ראשוני, אבל מצדיק המשך התנהלות זהירה כאן - מוקדם להכריז חזל״ש".