שר הביטחון בני גנץ וראש המוסד דוד ברנע יטוסו השבוע לארצות הברית, על מנת לשכנע את הממשל המקומי לדון באישור פעולה צבאית נגד איראן, או לכל הפחות להגביר את הסנקציות נגד המדינה. הראשון לטוס יהיה ראש המוסד, שיטוס כבר הלילה (בין ראשון לשני), כאשר שר הביטחון יטוס ביום חמישי.

בפגישות, ינסה ראש המוסד לשכנע את ארצות הברית לפעול באחת משלוש דרכים: תקיפה צבאית נגד איראן, הכלה של פעולה ישראלית סמויה או לכל הפחות, כאמור, הגברת הסנקציות הקיימות. מספר ימים לאחר מכן יצטרף גנץ לניסיון להפעיל לחץ על ממשל ביידן, אשר הבהיר בעבר כי בשלב זה הוא מתנגד לכל סוג של פעולה צבאית.

טיסת גנץ וברנע לארה"ב מגיעה על רקע ההתקדמות האיטית בין איראן לבין ארה"ב בשיחות הגרעין המתקיימות בווינה. במהלך השיחות, משלחת ארה"ב והאיחוד האירופי הכריזו כי דרישותיה של איראן הן קיצוניות והאשימו אותה בהפרה של כל ההבנות שהושגו בסבב השיחות הקודם לקראת החזרה להסכם מ-2015.

גורמים אמריקאיים אף טענו כי גם סין ורוסיה היו "נדמהות מהדרישות האיראניות, לפיהן יוסרו כל הסנקציות, לא רק בנושא הגרעין", אשר אפילו ממשל אובמה לא הסכים להן, בזמן שאיראן תשמר חלק גדול מההתקדמות הגרעינית שעשתה מאז 2019.