ראש הממשלה נפתלי בנט פתח אתמול (ראשון) בבוקר את ישיבת הממשלה השבועית בהתייחסותו לשיחות הגרעין בין איראן למעצמות בווינה, ואמר: "הסבב הראשון הסתיים בלי תוצאות" 

לדברי ראש הממשלה, "האיראנים נושאים ונותנים במיומנות. הם חזרו מההסכמות הקודמות והגיעו בגישה תקיפה ובריונית. דוגמה לכך קיבלנו כשהתפרסם במהלך השיחות שהחלו להעשיר אורניום ב־20% במתקן התת־קרקעי בפורדו. אני קורא לכל המדינות שנושאות ונותנות עם איראן בווינה, להבהיר לה שאי אפשר להעשיר ולשאת ולתת".

בנט הוסיף: "איראן חייבת להתחיל לשלם מחירים על ההפרות שלה. המטרה של המשטר האיראני היא הסרת הסנקציות. הם רוצים חיזוק של מיליארדי דולרים ורוח גבית לפעילות. אנחנו מקיימים דיאלוג כן עם האמריקאים, הבריטים, הצרפתים והרוסים".

גורמים מדיניים בכירים מבהירים בשיחות סגורות כי כעת מפעילה ישראל את כל כובד משקלה הבינלאומי כדי לשכנע את המעצמות להימנע מסגירת "הסכם הביניים" עם איראן. לדבריהם, עם הסרת חלק מהסנקציות - "איראן תזכה בפרס תמורת עוד מסך עשן". 

בתוך כך ח״כ ניר ברקת מהליכוד יצא במוצאי שבת למסע הסברה בארה״ב, שבמסגרתו יקיים סבב פגישות עבודה בוושינגטון, ניו יורק, בוסטון ומיאמי. ברקת יקיים שורת פגישות עם חברי בית הנבחרים וחברי סנאט, וכן עם מובילי דעת קהל בארה״ב, במטרה לרתום אותם להגנה על מדינת ישראל אל מול האיום האיראני. בנוסף, ברקת יופיע בכנס השנתי בפלורידה של ארגון הקהילה הישראלית־אמריקאית (IAC). בסביבת ברקת מבהירים כי הוא מממן את הוצאות הנסיעה מכיסו הפרטי.

"יצאתי למסע הסברה בארה"ב במטרה להסביר לאמריקאים את הסכנה הגדולה בחזרה להסכם הגרעין עם איראן והסרת הסנקציות, וכן לשכנע את חברינו בארה״ב להתנגד להקמת קונסוליה פלסטינית שתחלק את ירושלים".