ברק רביד, הפרשן המדיני של וואלה!, שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס להתחייבותו של ראש המוסד, דוד ברנע, כי לאיראן לא יהיה נשק גרעיני. "הרבה מהתופעות שהיו פה בשנותיו של ביבי, כולל ראש מוסד פוליטיקאי, עברו גם למחליפים שלו. התנהלות ביבי בנושא האיראני משוכפלת על ידי בנט, והתנהלות יוסי כהן משוכפלת על ידי ברנע, וזו בדיוק הבעיה", אמר רביד.

הוא הוסיף כי "אמירה כזו מצד ראש מוסד היא אינה אמירה חריגה היא אמירה טיפשית, והעובדה שמציגים אותה כמו שמציגים אותה היא הבעיה שלנו במדינת ישראל. לראש המוסד יש רק תפקיד אחד והוא שלא תהיה לאיראן פצצת אטום".

כשנשאל האם מתן ערבות אישית זה לא דבר חריג, השיב: "ואם לאיראן תהיה פצצת אטום אז מה הוא יעשה? חרקירי? מה הוא יעשה? הוא יתפטר? הוא ישלם מיליון שקל לכל אזרח במדינה על הערבות שהוא נתן לו?".

"ההתבטאות שלו היא טיפשית והתקשורת מפמפמת אותה כאילו זה דברי אלוהים חיים, לוחות הברית מהר סיני. זו התבטאות טיפשית של ראש מוסד שניזון מספין דוקטורית שמזינה אותו בשטויות במקום לדבר בצורה מקצועית על עבודתו", המשיך. 

בהמשך דבריו, התייחס לחידוש שיחות הגרעין בווינה: "השיחות השבוע הסתיימו בכישלון מוחלט. האיראנים הציגו עמדות קיצוניות והמעצמות אמרו להם לא. האיראנים ניסו להוריד מההתחייבויות שלהם, ואמרו להם לא. השיחות נמצאות במבוי סתום. פה בישראל מדברים כאילו יש הסכם גרעין, אבל לא נראה שזה הולך לאיזשהו מקום".

"זה כן מקרב אותנו לעוד לחץ על איראן, אנחנו נראה את ארה"ב ומעצמות אירופה הולכות ומעבירות החלטת גינוי נגד איראן ויש לה השלכות מעשיות היא מסמנת את איראן כגורם מגה בעייתי והיא פותחת את הדרך לסנקציות חריפות - החזרה אוטומטית של סנקציות מועצת הביטחון שהיו על איראן עד שנת 2015. סנקציות שמחייבות את כל העולם בעצם", הסביר.

לדבריו, הסנקציות הן חריפות,"סין ורוסיה יחשבו פעמיים לפני שהן מפרות אותן, זה דרמטי. לכן קשה להבין את הטנטרום של מנהיגנו ואת הצורך הלא ברור שלהם לריב עם ארה"ב בשעה שהדברים בסך הכל הולכים לקראת הכיוון שהם רוצים".

בסיום דבריו, התייחס לאפשרות שהכל נובע מפוליטיקה פנימית: "בוודאי. אין שאלה בכלל. איך אני יודע את זה? כי בסוף אנשים כמו בני גנץ ויאיר לפיד יודעים על הגרעין האיראני הרי כמו בנט, אבל הם לא חושבים שצריך לריב עם אמריקה בפומבי, ולתת נאומים, ולדבר כמו ביבי. לכן הם לא עושים את זה, אבל מי כן עושה את זה? בנט".

"בחצי שנה האחרונה על כל דבר בנט חושב מה ביבי יגיד עליו. ככה מתקבלות החלטות. היה איזה קטע בו לפיד אמר לבנט באחת השיחות הסגורות 'תשמע נפתלי, אני שנתיים מנסה להפיל את נתניהו מהשלטון ולהחליף אותו. סוף סוף הצלחתי אז אחרי שעשיתי את זה אני לא אבלה את כל הזמן שלי סביב השאלה מה ביבי יגיד', אבל בנט עדיין מבלה את רוב זמנו בלחשוב מה ביבי יגיד", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm