מנהיגת מיאנמר לשעבר, אונג סאן סו-צ'י, נידונה מאסר של שנתיים על הסתה והפרת תקנות הקורונה, גזר הדין הראשון שהוטל על כלת פרס נובל לשלום שהודחה בהפיכה הצבאית בפברואר האחרון. 

בהודעה מטעם החונטה הצבאית נמסר כי סו-צ'י (76) הורשעה בעבירה של הסתה בשל קריאתה לציבור להתנגד להפיכה הצבאית. העבירה השנייה הייתה הפרה של תקנות הקורונה במסגרת חוק אסונות הטבע. לא נמסר אם היא תועבר לכלא או תרצה את העונש בביתה, שם היא כלואה מאז ההפיכה. ההודעה על העונש הגיעה אחרי שסו-צ'י הועמדה לדין מאחורי דלתיים סגורות, ללא נוכחות של התקשורת.

המנהיגה לשעבר, שכבר ריצתה יותר מעשרים שנות מאסר עד ששוחררה מהכלא לפני כ-11 שנה, ניצבת מול אישומים נוספים, כולל זיוף הבחירות שבהן מפלגתה ניצחה בשנה שעברה, ייבוא מכשירי קשר מדגם ווקי טוקי באופן בלתי חוקי ועבירות שחיתות, ואם היא תורשע היא צפויה לעונשים של שנים ארוכות בכלא.

בנוסף לסו-צ'י, נשיא מיאנמר לשעבר, וין מינט, נשלח לארבע שנות מאסר על עבירות דומות של הסתה והפרת חוקי הקורונה. ראש העיר לשעבר של הבירה נייפידאו, מי אונג, נידון לעונש מאסר של שנתיים על עבירת הסתה.

וין מינט (צילום: REUTERS/Ann Wang )
וין מינט (צילום: REUTERS/Ann Wang )

יותר מ-1,200 בני אדם נהרגו מאז ההפיכה הצבאית, שהגיעה על רקע ניצחונה של המפלגה הדמוקרטית של סו-צ'י בבחירות אשתקד. אתמול נמסר על לפחות חמישה הרוגים כאשר משאית צבאית הסתערה על מפגינים, ועדי ראייה סיפרו כי החיילים גם פתחו באש לעבר המפגינים שניסו להימלט מהאזור.