היום (שני) מציינים 15 שנה להירצחה של הנערה תאיר ראדה בבית הספר בקצרין, פרשה שמסעירה את המדינה עד היום כאשר עדיין מתנהל דיון משפטי וציבורי אודות זהותו של הרוצח. שני כתבי הצפון, מנחם הורוביץ מחדשות 12 ורובי המרשלג מכאן 11, שוחחו הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM בנושא.

"זה קרה בערב, במשך שעות חיפשו אחריה. הרצח התרחש כנראה בשעות הצהריים, היא הייתה ילדה מאוד ממושמעת וכשהיא לא חזרה הביתה משפחתה פנתה למשטרה, החלו סריקות, ואז הגיעו לאותו תא שירותים בבית הספר", פתח הורוביץ.

"למיטב זיכרוני אנחנו לא ידענו על זה. יצאה הודעה בשעות הערב המוקדמות שהתגלתה גופה של נערה בתא שירותים בבית הספר נופי גולן ומאז התחלנו לגלגל את כל הסיפור לאחור עם הרבה מאוד סימני שאלה שחלקם נמצאים איתנו עד היום", הוסיף המרשלג. 

"אני רוצה להזכיר שאז לא היו תנאי שידור כמו היום. משמע, אתה לא יכול לפתוח את הסמארטפון ולדווח מכל מקום בארץ ובעולם. מה שהיו לנו אז הן עמדות שידור. היו עמדות בקריית שמונה. אתם חייבים להבין שכל האזור אז הוכרז כשטח צבאי סגור. אף אחד לא יכול היה להתקרב - לא לבית הספר וגם לא למשפחה. כל האזור היה סוגר והיו הרבה מאוד שוטרים והייתה דרמה שלמה סביב האירוע הזה באותו הערב. בשלבים האלה לא נתנו להיכנס - בטח לא לתא השירותים", המשיך הורוביץ. 

עוד אמר הורוביץ: "כמדומני, המשטרה או הפרקליטות לא הוציא צו איסור גורף על הפרשה. אל תוך חוסר הידיעה של התקשורת ושל הציבור על מה שקרה באותו היום נכנסו כל מיני דמויות שנכנסו לתוך הואקום הזה ואמרו שהוא לא הרוצח. חוקרי משטרה לשעבר, אפילו הייתה פותחת בקפה שבאה לאמא, אילנה, ואמרה שזדורוב הוא לא הרוצח. תראו, לא נשמע דבר כזה בתולדות מדינת ישראל - המשטרה עוצרת אדם על רצח נערה צעירה, ואמא שלה אומרת שהיא בספק שהוא הרוצח? אם היו מטילים צו איסור פרסום זה היה אחרת. אל תשכחו שגם אשתו של זדורוב ואילנה ראדה נפגשו כמה פעמים, ובכלל הייתה איזו אווירה מיסטית כזו סביב האירוע".

"אני מסכים עם חלק מהדברים, אבל אני רוצה להחזיר אתכם לימים האלה אחרי מלחמת לבנןן השנייה. היה שם משבר אמון ואנשים התחילו להטיל הרבה ספקות וסימני שאלה. אני לא רוצה להיכנס למה שאני חושב ואין לזה רלוונטיות כי אני עדיין מסקר את הפרשה. אני מאוד נזהר אני לא השופט ומעדיך לא לומר את דעתי הפרטית. מה שכן, יש היום חוכמת הבדיעבד והרבה אנשים באים בטענות נגד המשטרה. המשטרה הציבה בקצרין את טובי החוקרים שלה - נכון, הם עשו טעויות, אבל מי שלא עושה לא טועה", השיב המרשלג. 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm