כמדי יום שני, היום ייערך רצף ישיבות הסיעה במשכן הכנסת, ומנהיגי המפלגות יישאו הצהרות לתקשורת. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן הייתה הראשונה לפתוח את מרתון הישיבות.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר: "הלילה נפצע מאבטח של רשות המעברים של משרד הביטחון בפיגוע דריסה, מאחל לו רפואה שלמה כמו גם לפצוע בירושלים. בשני המקרים האלו פעלו כוחות הביטחון במהירות ואחריות ומנעו פגיעה נוספת. אנחנו נחושים לפעול מול הטרור בכל מקום בכל שעה ובכל אופן - מי שינסה אותנו ייפגע".

"כמעט לפני שלוש שנים נתתי את ההצהרה הפוליטית הראשונה שלי בפני עשרות דרוזים שביקשו דבר פשוט, להיות שווים כאזרחים. כולנו שווים, ועלינו לשמור על העקרון הזה. לכן כפי שהבטחנו כחול לבן הניחו הצעת חוק לתיקון חוק לכבוד האדם וחירותו שתעגן את ערך השיוויון. שיוויון בין אדם לאדם הוא הבסיס שלנו להגדיר את עצמנו כחברה ישראלית. אני מציע לכל החוששים והחוששות לקרוא את החוק ולהבין שהוא בגדר זה נהנה וזה אינו חסר. לטעמי דווקא בממשלה הזאת יש הזדמנות ומקום לעגן ערכים בסיסיים שהם הקשר בין כולנו", הוסיף.

"לצד זאת ואחרי העברת התקציב בממשלה היא יכולה להעביר יוזמות רבות שהיו תקועות. גם את חוק האזרחות אנחנו צריכים להעביר, גם אם יידרש נערוך בו מספר שינויים, לגבש עמדה של כלל חברי הקואליציה ולהשתמש במשמעת קוליצאניות שתחייב את כולנו. חופש הצבעה יוביל למדרון פוליטי, המדרון תלול ויכול להביא גם לבחירות", המשיך גנץ.

ליברמן: "כולנו מצווים לגבות את כוחות הביטחון שפעלו כמו שצריך"

בפתח ישיבת הסיעה, התייחס יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ליוקר המחיה: "מבחינת משרד האוצר זה הנושא העיקרי עד סוף שנת 2022, ובמסגרת הצעדים הוחלט להוריד את המכס על שורת מוצרי חלב - יוגורט, מעדנים וגבינות רזות, וגם להגדיל את מכסת הייבוא על גבינות קשות. אנחנו מאמינים בכלכלה חופשית וליברלית, ולכן נשתדל מצד אחד להגדיל את הייבוא ולהוריד את המכס, וגם כמה שיותר להוריד את הפיקוח על המחירים".

עוד אמר: "דבר נוסף שמשמח זה שיעורי התעסוקה, שהגיעו כמעט ל-62%, בדומה לעידן הטרום-קורונה. מה שחשוב זה שיש עלייה של 2% בשיעור ההשתתפות. כלומר, אוכלוסיות נוספות נכנסות למעגל העבודה". על המאבק בטרור אמר: "כולנו מצווים לגבות את כוחות הביטחון שפעלו כמו שצריך, גם בשער שכם וגם בשומרון".

בסיום דבריו, התייחס לנושא הגיור על ידי רבני העיר: "הנושא הזה הוא חלק מההסכם הקואליציוני, תוך 60 יום הקואליציה תעביר חוק שיאפשר לרבני העיר לגייר ולהקים את בתי הדין. שוחחנו עם השר כהנא על המתווה שהוא מגבש. זה מתווה רחב, ואנחנו מדברים על משהו נקודתי. אנחנו לא רוצים שהגיור על ידי רבני העיר ייפול במסגרת המתווה הרחב".

ליברמן בישיבת סיעה (צילום: מרק ישראל סלם)
ליברמן בישיבת סיעה (צילום: מרק ישראל סלם)

לפיד: "לוחמי צה"ל ומג"ב צריכים לדעת שיש להם גיבוי מלא"

אחריו נשא דברים יו"ר יש עתיד ושר החוץ, יאיר לפיד, שהתייחס בפתח דבריו לרצף הפיגועים האחרון: "בשבועיים האחרונים הייתה סדרת פיגועים, גבו את חייו של אליהו קיי וגרמו לפציעתם של אזרחים. לוחמי צה"ל ומג"ב צריכים לדעת שיש להם גיבוי מלא, האירועים האלו הם לא סטרילים. מה שעשו לוחם ולוחמת מג"ב בשבת זה הדבר הנכון - בשביל זה השם שם. הם צריכים להגיב מהר וחזק. כל מחבל שירצה לפגוע בישראלי צריך לדעת שנמצא מולו לוחם שיגן על חיי ישראלים ועל חיי עצמו. אם הם לא רוצים להפגע שלא ידקרו יהודים".

יאיר לפיד  (צילום: מרק ישראל סלם)
יאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם)

נתניהו: "הטרוריסטים ואיראן רואים את חולשת הממשלה"

הבא בתור לשאת דברים היה יו"ר הליכוד ויו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, שתקף את הממשלה: "בגלל חולשת הממשלה, אנחנו עדים לשתי תופעות שמתעצמות - עלייה במספר אירועי הטרור ועלייה בפשיעה במגזר הערבי. כשהם רואים את הרפיסות בממשלה הזאת, הממשלה הישראלים פלסטינית הראשונה הם מרימים ראש. ולא רק הם רואים את החולשה, גם איראן רואה את החולשה. הם פשוט מצפצפים על הממשלה הזאת - הם רואים שאין כאן שום קו, שום נחישות".

"בעבר הם אמרו שהם ידברו על איראן בחדרי חדרים, אבל עכשיו זה לכאורה אחרת. בישראל פועלת ממשלה חלשה, מבולבלת חסרת אונים. להבדיל - הממשלות בראשותנו הובילו מאבק תקיף, צבאי ומדיני. לולא המאמץ שהובלנו לאיראן כבר מזמן היה ארסנל של פצצות אטום. ניהלנו מאבק חסר תקדים על דעת הקהל האמריקאית שפשוט לא קיים היום, מי יעשה את זה? לכן היום אני מבקש לומר - רק הסכם אחד עם איראן יכול לבוא בחשבון. הסכם שיפרק את הגרעין של איראן, בהעדר הסכם כזה ישראל צריכה לפעול באופן עצמאי מול איראן", הוסיף.

"הממשלה הזאת היה ממשלת צביעות ענקית הם עושים את ההפך הגמור מכל מה שהם הבטיחו. תקפו את תפקיד רה"מ החליפי ועשו את זה, דיברו נגד נסיעות לחו"ל והפכו למדינה המעופפת ביותר בישראל תרתי משמע, דיברו על דוגמה אישית ועשו ההפך, דיברו נגד איכוני שב"כ ואישרו אותם, דיברו נגד קידום מקורבים ועשו זאת - ממשלת הצביעות".