"צריכים יותר כוח הרתעה": מקרי האלימות הגואים בחברה הערבית מעלים חשש מפני החרפה במצב בהיעדר טיפול משטרתי ראוי באירועים. על כך אמר הבוקר (שני) ראש עיריית אום אל פאחם, ד"ר סמיר מחמיד, בתוכניתו של יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM כי מתחילת השנה ועד עתה היו 10 מקרי רצח, אך לא פוענח עד כה אף אחד: "לא יודע למה המשטרה לא משתמשת בכל ארגז הכלים שלרשותה".

מחמיד העיד כי הוא לא ישן טוב בלילות האחרונים: "ועדת הסולחה והגישור נכנסה לעובי הקורה, ואני מקווה שנגיע לרגיעה. יש לנו סכסוכים בעיר, ואנחנו מודעים להם, מיפינו אותם". על המוניטין הבעייתי שנוצר לעירו, טען ראש העיר: "אום אל פאחם היא עיר פוליטית, ולכן בחברה היהודית היא נתפסת כעיר קיצונית. אני רואה את זה כברכה, יש פה אנשים שהם מלח הארץ".

על פעילות אכיפת החוק אמר: "אין לנו משטרה אחרת. אם יש לי בעיר 10 רציחות במשך השנה, אני רוצה יותר כוח הרתעה - ולצערי אין. כרגע אנחנו עומדים על אפס פיענוחים". מחמיד טען כי המשטרה לא פועלת בכל האמצעים שלרשותה: "למשטרה יש ארגז כלים די עשיר, והיא לא משתמשת במה שיש לה בצורה אפקטיבית. יש הרבה טכנולגיות שאפשר להשתמש בהן. לא יודע מה הסיבות למה לא משתמשים בהן, אבל אני מקווה שנושבת עכשיו רוח חדשה".

כוחות משטרה באום אל-פחם (צילום: דוברות המשטרה)
כוחות משטרה באום אל-פחם (צילום: דוברות המשטרה)


הוא הוסיף: "אם מיגרו את האלימות בערים היהודיות, אפשר גם בחברה הערבית. ממשלת ישראל צריכה לתת יותר משאבים. בעיר שלי 40 אחוז מהצעירים הם נוער בסיכון, ואני יכול לתת מענה רק ל-500 ילדים. זה אומר של-4,000 ילדים אין מענה. הממשלה טוענת שיש תוכנית חומש שבאה לסגור פערים בחברה הערבית, אבל אנחנו צריכים לתת לצעירים אופק", סיכם.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את אירועי האלימות בחברה הערבית, אנו חוקרים את כלל אירועי הרצח ביסודיות ובמקצועיות תוך השקעת מירב המאמצים והמשאבים באמצעות יחידות המיומנות בלחימה בפשיעה חמורה במטרה להגיע לחקר האמת ומיצוי הדין עם המעורבים. עם זאת נציין כי פענוח מקרי הרצח רצוף אתגרים, החל מחוסר שיתוף פעולה מצד האזרחים ועד זירות רצח מטושטשות. 
השוטרים נמצאים בחזית ונאבקים לילות כימים בפשיעה בחברה הערבית עד כדי סיכון חייהם כפי שאירע ביום שישי האחרון באום אל פאחם עת נדרסו במהלך ביצוע משימה להחזרת הביטחון והשקט לתושבי העיר. נמשיך לחקור במטרה למצות את הדין עם המעורבים".