היועץ לביטחון לאומי של איחוד האמירויות, שיח' טחנון בין זיאד אל נחיאן, נפגש ביום (רביעי) עם מקבילו האיראני בטהראן. לאחר מכן, הנציג האמירתי אף נפגש עם הנשיא האיראני אברהים ראיסי.

מדובר בביקור המהווה פריצת דרך ביחסים בין הצדדים, שכן מדינות המפרץ רואות באיראן כמי שמערערת את היציבות האזורית. במהלך הפגישה, כפי שדווח בכלי התקשורת השונים, הצדדים דנו בשיפור היחסים ההדדיים בין המדינות, בדגש על אלו האזוריים. כמו כן, נזכיר כי בשבוע שעבר התקיימה שיחה בין שר החוץ של איחוד האמירויות עם עמיתו האיראני.

התחדשות שיחות הגרעין בווינה בין איראן למעצמות. צילום: רויטרס

פלרטוט מדאיג? סעודיה ואיחוד האמירויות בדיפלומטיה של חיוכים עם איראן

בסיומה של הפגישה, ציטטה התקשורת האיראנית את עלי שמח'אני, מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, שהבהיר כי ברצונו לשמר את היחסים "החמים והידידותיים" בין המדינות והדגיש כי אלו לא יושפעו מקשרים עם מדינות נוספות, ככל הנראה התכוון לארצות הברית ולישראל. עוד דווח, כי שמח'אני מקווה כי הביקור יהווה נקודת מפנה ביחסים בין המדינות, כלומר יוביל לפרק חדש, ואף יכין את הקרקע להעמקת הקשר.

כזכור, בחודש אפריל האחרון דווח על פריצת דרך ראשונה ביחסים בין המדינות, שהחלו לקיים שיחות בבגדאד לראשונה מאז 2016. שכן סעודיה נחושה להביא לסיומה את מלחמתה נגד הכוחות החותים, המזוהים עם איראן, בתימן, לאחר מתקפות רבות של האחרונים על ערים סעודיות.