בפסגת העסקים השנתית של "מעריב" שהתקיימה ביום שלישי, הוענק לנינה אבידר ווינר, מייסדת-שותפה של קרן אייסף, פרס הוקרה מיוחד עבור פעילותה רבת השנים ופעילות אייסף למען קידום החינוך והחברה בישראל. הפרס הוענק לה על ידי גולן בר יוסף, עורך "מעריב".

אייסף, הקרן הבינלאומית לחינוך, המציינת 45 שנים להיווסדה, הוקמה בשנת 1977 על ידי אדמונד י' ספרא ז"ל, רעייתו לילי ספרא ונינה ווינר. אייסף פועלת לקידום מצוינות, שוויון הזדמנויות בחינוך וצמצום פערים חברתיים בישראל באמצעות הנגשת השכלה גבוהה ופיתוח מנהיגות חברתית ואקדמית בפריפריה החברתית-גאוגרפית.

לאחר קבלת ההוקרה פנתה ווינר אל הנוכחים ושיתפה אותם בהישגי קרן אייסף. היא כינתה את אלפי המלגאים של אייסף "נושאי הדגל של המהפכה החינוכית שלנו". יותר מ-70 פרופסורים וחברי סגל אקדמי באוניברסיטאות בישראל, רופאים בכירים, מנהלי בתי חולים ומשרתי ציבור המחזיקים במשרות בכירות הסתייעו בקרן לאורך השנים. כיום, ניתן למצוא את בוגרי אייסף בכל עמדות המפתח בישראל והם הופכים את החברה הישראלית למגוונת וחזקה יותר.

"אני אסירת תודה", אמרה ווינר, "שזכיתי להקים מוסד שכזה ועזרתי לגלות את הפוטנציאל האקדמי הגלום בישראלים רבים כל כך. אפשרתי להם להגשים את עצמם ולהקים משהו חדש עבורם ועבור משפחותיהם".

הכתבה הוכנה בשיתוף אייסף