תמלולי שיחותיו הסגורות של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נחשפו הערב (שלישי) בחדשות 12, הקשורות בכתבי האישום שהוגשו נגד ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. "נתניהו סיכן את הדמוקרטיה, ניצלנו בחסדי שמיים", כך צוטט.

"ראיתי ההתגלגלות למקום של נאמנות אישית, שזה אומר סכנה לדמוקרטיה", כך נאמר מפיו, "גדלתי על תורת ז'בוטינסקי, הדרך הזאת מתחילה בחירות האישית, והשלטון נועד לשרת את היחיד, אני חושב שמי שהנהיג את המדינה לאחרונה הבין את זה לא פחות טוב".

מנדלבליט צוטט כשהאשים את נתניהו כמי שנלחם על נאמנות ציבורית, והתייחס למינויים שבוצעו על ידי נתניהו, כך שיטיבו עמו. בנוסף, התייחס מנדלבליט לכך שמינה עצמו לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה: "כל הסיטואציה הזו, זה רע מאוד לתפקד, אבל לא היה מה לעשות. האופציה האחרת היא לקבל אנשים משלנו (של נתניהו) מבפנים, ואין גרוע מזה".

"למנות אנשים שלנו, שלי (של נתניהו), שהנאמנות היא אישית אל נתניהו ולא לציבור.. המלכה הפכה להיות קרב על הנאמנות הציבורית. התפקיד שלנו – היועץ המשפטי לממשלה, עיתונות חופשית שניסו לשנות את ה-DNA שלה, אנשים לא ראו את זה, זה היה מאוד מתוחכם", כך נאמר מצדו של מנדלבליט.

באשר להגשת כתבי האישום, צוטט: "לא האמנתי, זו החלטה שהיה לי קשה איתה, גם אחרי זה לא האמנתי זה ילך למקומות כאלה, בלי לשים לב פתאום מצאנו את עצמנו במלחמה על הלגיטימיות של היועץ המשפטי לממשלה, על ה-DNA של העם היהודי ומדינת ישראל". בשיחות נאמר על ידו כי "לא יודע איך זה היה נגמר, אני לא הייתי שותק על כך, אין ערובה לדמוקרטיה".

ממקורבי נתניהו נמסר בתגובה: "אלה אמירות משיחיות של פקיד ממשלתי שהחליט להחליף את העם – לא פחות. מנדלבליט מעיד על עצמו שהוא בא להפיל את ראש הממשלה נתניהו, ומאשר בקולו את דבריו של עד המדינה חפץ, שהעיד היום שתיק 4000 הוא תיק פוליטי הזוי שלא היה בא לעולם אלמלא ראש הממשלה היה נתניהו".