חברת התיירות קשרי תעופה מרחיבה את פעילותה ומקימה קרן בהיקף של 200 מיליון יורו, במטרה להשקיע ולרכוש בתי מלון באגן הים התיכון, במדינות כמו יוון, איטליה, ספרד, פורטוגל וקפריסין, ובחבל הבלקן.

על פי הודעת החברה, קשרי תעופה מתחייבת להשקיע בקרן 15% מסך ההתחייבויות של השותפים, כשהסכום יעמוד על 30 מיליון יורו. הקרן תפעל לאיתור נכסי מלונאות פוטנציאליים לרכישה או השקעה ותשביח אותם לאחר רכישתם.

את ההשקעות תוביל ועדת השקעות שתורכב מנציגי השותפים בקרן. כיו"ר ועדת ההשקעות ישמש קית' לינדזי, המכהן בתפקידים בכירים בענף המלונאות בעולם ומשמש כיו"ר קבוצת המלונות הבינלאומית ריץ. לינדזי היה ממקימי קרן השקעות המלונאות הגלובלית של תאגיד AIG העולמי.

הנהלת הקרן כוללת את עו"ד ג'קי חולי, רון יריב, בעבר מנהל רשת מלונות אפריקה ישראל, עו"ד עפר פירט ופרנק ואן גילס, שצבר ניסיון בניהול עסקאות נדל"ן באירופה. קשרי תעופה תפעל לרכוש ללקוחותיה כ־20% מימי הלינה השנתיים בכל אחד ממלונות הקרן ביעדי אגן הים התיכון והבלקן.

מנכ"ל קשרי תעופה יורם מוטעי אמר: "ענף התיירות בארץ ובעולם חווה את המשבר הקשה ביותר בתולדותיו בשל הקורונה. ההאטה הכלכלית יצרה הזדמנות משמעותית להשקעה בענף המלונאות, ועם ההתאוששות אנו מזהים הזדמנויות להשקעות אטרקטיביות".

לדבריו, "הקמת קרן היא הזדמנות לשלב את הניסיון של קשרי תעופה בשיווק התיירות עם ההתמחות של השותפים בענף המלונאות, כדי לבנות מודל שישיא ערך ייחודי למשקיעים בענף התיירות".