בכיר אמריקאי אמר במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) לסוכנות הידיעות רויטרס כי שר ההגנה של ארצות הברית, לויד אוסטין, ושר הביטחון, בני גנץ, ידונו בתרגילים צבאיים אפשריים, שיכינו לאפשרות "הגרועה ביותר" של השמדת מתקני גרעין באיראן, אם המהלכים הדיפלומטיים ייכשלו. הגורם הבכיר סירב לפרט מעבר לכך.

כאמור, גנץ טס במהלך הלילה לארצות הברית, שם הוא צפוי להיפגש עם אוסטין, ועם שר החוץ של האמריקאי, אנתוני בלינקן. לפני הטיסה אמר גנץ כי הוא והבכירים האמריקנים ידונו על "דרכי הפעולה האפשריות בכדי להבטיח את עצירת הניסיון שלה להגיע למרחב גרעיני ולהרחיב כך את פעילותה באזור".

אנתוני בלינקן על שיחות הגרעין והסיכוי לתקיפה ישראלית באיראן (Reuters)

גנץ אמר עם המראתו לארה"ב: "בפגישות נדון בדרכים לשמר את העליונות הביטחונית של ישראל באזור ובאתגרים הביטחוניים, ובראשם ההתמודדות עם התוקפנות האיראנית". הוא הוסיף כי "איראן היא איום על שלום העולם, על האזור ומבקשת להפוך לאיום קיומי על ישראל. בפגישות נדון בדרכי הפעולה האפשריות בכדי להבטיח את עצירת הניסיון שלה להגיע למרחב גרעיני ולהרחיב כך את פעילותה באזור".

ההכנות האפשריות לקראת מערכה כזו, ממחישות את הדאגה ההדדית לכישלון הפוטנציאלי של שיחות הגרעין. גורמים רשמיים בארצות הברית ואירופה הביעו את מורת רוחם לנוכח הדרישות מצד איראן, כפי שפורטו במהלך הדיונים האחרונים בנושא. עובדה זו גיבשה את החשדות לפיהם אין בכוונת איראן להגיע להסדרה אמיתית, אלא מדובר ב"משיכת זמן" שיאפשר לה להמשיך בתוכניותיה.