בכיר אמריקאי אמר הלילה (חמישי) לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי שר ההגנה של ארצות הברית, לויד אוסטין, ושר הביטחון, בני גנץ, ידונו בתרגילים צבאיים אפשריים, שיכינו לאפשרות "הגרועה ביותר" של השמדת מתקני גרעין באיראן, אם המהלכים הדיפלומטיים ייכשלו. סגן שרת הכלכלה, חבר הכנסת יאיר גולן, התארח הבוקר בתוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והתייחס לדברים.

"בסוג המשא ומתן מול האיראנים שהם גורמים נבזיים למדי ומיומנים במו"מ, אתה חייב לעולם להחזיק אלה כבדה מאחורי הגב. הנושא הזה של איום צבאי אמיתי, מתורגל ומיומן, הוא דבר חיוני למשא ומתן הזה. אני מקווה שלא נדרש לו, יכול להיות שכן נדרש לו. לכן חשוב מאוד שהתיאום עם האמריקאים יהיה תיאום מלא, מבצעי ויסודי. אני לא רואה אותנו עושים מהלך שכזה מבלי שהאמריקאים מעורבים בו באופן עמוק".

בהמשך התייחס גולן לדברים שאמר במליאת הכנסת נגד חבר הכנסת דודי אמסלם. כזכור, גולן אמר לו "ככל שתעלם מחיינו כך ייטב". על אמירה זו אמר גולן: "אני חושב שאמרתי לו דברים כהווייתם. האיש הגס הזה, המשסה ומבזה אחרים, האיש שכל תהילתו על שיח מקצין ואלים - צריך לצאת מחיינו הפוליטיים".

לדברי סגן השרה, "אנו נמצאים במצב שבכנסת ישראל מכהנים אנשים שאומנותם היא הסתה פרועה ושקרים חסרי מעצור. אני לא מאמין בהגנה, אני מאמין רק בהתקפה. לא מנצחים בהגנה, אין מה לעשות. אני נלחם בדעות שלהם בכל הכוח כי אני חושב שהדעות שלהם גובלות בטווח שבין שחיתות לפשיזם. אני חושב שצריך להילחם בהם בכל הכוח ושצריך להגיד את זה מעל כל בימה ובכל הזדמנות".

לאחר מכן התייחס גולן לפיגועים האחרונים, שבוצעו על ידי מפגעים בודדים: "אני מזכיר שגל של פיגועים בודדים החל באוקטובר 15 וגם אז עמדנו נבוכים בפני הגל הזה ולא ידענו בדיוק מה לעשות, והסתבר שיש המון מה לעשות. אוספים מודיעין ברשתות החברתיות, עוקבים באופן שאולי לא מקובל בארגוני מודיעין אחרים, אבל אנחנו פיתחנו את הטכנולוגיה והיכולת הזו, את השיטה הזו, גם כדי לאתר מפגעים בודדים. זה לא נותן 100 אחוזים אבל אפשר להגיע להרבה. זה מה שצה"ל עושה, מה שהשב"כ עושה ועושים את זה בהצלחה אל מבוטלת. עם זאת, צריך לזכור שבסוגיה הזו של פיגועים המצב הבסיסי הוא מצב בלתי אפשרי והוא נובע מחוסר היכולת שלנו לקבל הכרעה מדינית. אנחנו צריכים להיפרד מהפלסטינים, להקטין את רמת החיכוך בין האוכלוסייה היהודית לאוכלוסייה הפלסטינית וזו הדרך היחידה לביטחון ישראל".

לדבריו, "ישראל עומדת בפני ברירת חייה, סיפוח או היפרדות. בין זה לזה אני בוחר בהיפרדות ואני ממליץ לכל אזרח ישראלי, ציוני אמיתי, פטריוטי, לבחור בהיפרדות". לאחר מכן הוסיף: "אני פטריוט אמיתי, נלחמתי בשביל הארץ הזו, ועם זאת אני מבין שחיים פה מיליוני פלסטינים שלא רוצים בנו ובשליטתנו. אנחנו חייבים להיפרד מהם ואין ברירה אחרת. אנחנו לא שחקנים בודדים על מגרש הסכסוך היהודי־פלסטיני ולכן אין מנוס - נצטרך בסופו של דבר לקבל את הכרעת חיינו, ההכרעה החשובה ביותר לגורל מדינת ישראל".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm